Hoe om te gaan met een 'stille' alcoholist?

Niet dat ik er op dit moment mee te maken heb, maar vroeg het me gewoon af.
Er zijn best veel mensen die hun alcoholisme weten te verbergen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Amadea
12 jaar geleden
Deze hypothetische vraag kan niet beantwoord worden. Je moet iemand kennen die dat is en naar gelang de eigenschappen van die persoon kan je suggereren hoe je daarmee om zou kunnen gaan. Maar in welk opzicht bedoel je die omgang dan?

Het beste antwoord

Hangt helemaal van je relatie met deze persoon af. In principe vind ik dat een ieder vrij is in zijn doen en laten, dus iemand die dagelijks wil drinken is daar vrij in. Het wordt anders als er problemen ontstaan met de omgeving en het hangt dan van jouw positie in die omgeving is of je er wat mee moet.
En dan nog, is het alleen de alcoholist die er iets aan kan veranderen en zonder wil, gaat dat niet lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, alleen de persoon zelf kan hier inderdaad iets in veranderen.

Andere antwoorden (1)

Dat is heel lastig. Een 'stille' alcoholist houdt het bewust stil en wrs weet hij/zij dat er een probleem is. Maar deze persoon zal het in deze fase ontkennen wanneer je hem ermee confronteert. Het is een ziekte die ook voor de directe omgeving erg zwaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcoholisme is geen ziekte. Dit is een verslaving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verslaving is een ziekte.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Alcoholisme is wel degelijk een (erfelijke) ziekte!