Hoe vererft rood haar, of is dit hetzelfde als bij de andere haarkleuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vererft? Zo zeg jij dat misschien, naar het is verft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met vererft? Verven? Hoe je het erft? Ik kom er niet uit....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heel sullim zou zijn bakto, dan wist je het vast!
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vererven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Martine : er staat toch "erven" bij trefwoorden? Lijkt niet op verven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen trefwoorden op mn iphone.
Dus je bedoelt hoe het door geeft aan de generatie na je. Okee, dan snap ik het.
Mijn excuses voor mijn eerdere reacties.

Het beste antwoord

• Iedereen heeft twee genen voor de kleur van het haar (mogelijkheden: donker, blond, rood).
• Het gen van donker haar wint het van het gen van
blond haar.
• Het blonde gen wint het van het rode.
• Kinderen met rood haar hebben in ieder geval ouders
waarvan bij beiden één van de twee genen voor de haarkleur rood is, ook al zijn die ouders zelf zwart of blond. Beiden hebben dat rode gen doorgegeven, waardoor het kind rood werd. Als één van de twee het donkere of blonde gen had doorgegeven, dan was het kind donker of blond geworden.