Waar vind ik een tandarts die wel al mijn tanden wil trekken?

Ik heb een slecht gebit maar mijn tandarts vind het niet slecht genoeg voor een kunst gebit ook omdat ik pas 27 ben. Ik heb al 5 jaar pijn en schaam mij enorm want het is echt niet mooi. Mijn tandarts kosten lopen ook erg op omdat ik ook bij mondhygieniste loop. Ik weet dat een gebit niet alles is maar altijd pijn helemaal niet. Dus ik wil een gebit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Respect dat je al 5 jaar met een pijnlijk gebit rondloopt. Ik loop al te klagen als ik weer eens een weekje een pijnlijk gebit heb omdat de orthodontist de boel strak aangedraaid heeft...

Het beste antwoord

Gooi de huisarts er maar achterheen en zeg dat je vaak maagklachten hebt omdat je gewoon niet goed kunt kauwen.Hij kan je een verwijsbrief geven voor de afdeling kaakchirurgie van het ziekenenhuis.Die verrichten dat soort dingen ook als dat dan nog de enige weg is.Ikzelf heb ik ook 37 jaar geleden laten doen omdat er geen uitweg meer was.Maar 5 jaar aspirines slikken tegen de pijn en slapeloze nachten is dat ook niet.Drijf het maar een beetje op deze manier op dan dat het werkelijk zo erg is.

Succes en laat je niet afschepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bel je zorgverzekering hierover, zij kunnen bemiddelen en je, indien nodig helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou eigenlijk daarvoor naar je zorgverzekering kunnen gaan, en samen met hun op zoek gaan naar een tandarts die je kan helpen...
maar weet wel, een gebit heeft ook zijn nadelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat er nadelen zijn maar altijd pijn hebben ook. Ik ben het na 12 wortelkanaal behandelingen 16 mondhygieniste behandelen en nog steeds altijd pijn hebben en je sltijd schamen als je lacht of praat nu echt zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap je wel..maar ik ken veel mensen die een gebit hebben en allemaal hebben ze wel een klacht over dat ding in de mond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik ook allebij mijn ouders hebben een gebit
Als ik jou was, zou ik gewoon een belrondje doen. Alle tandartsen in je omgeving afbellen en vragen of ze bereid zijn al je tanden en kiezen te trekken. In principe is dat jouw keuze en zou er een tandarts moeten zijn die je wil helpen...
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds 1 januari 2012 zijn de tandartstarieven vrij gegeven. Dat wil tevens zeggen dat de patient niet meer afhankelijk is van één tandarts. De patient kan nu gaan shoppen zoals dat heet. Je kunt eerst offertes laten maken bij meerdere tandartsen.
jc54
12 jaar geleden
Bel met de menzis of achmea. Of waar je dan ook je tandarts verzekering hebt lopen, en leg de contactpersoon de situatie uit. Hij of zij kan je een andere tandarts aanwijzen. Of je er in ieder geval mee helpen met het zoeken naar een andere. 5 jaar pijn is echt vreselijk,en een tandarts zal inderdaad niet snel gaan trekken want eenmaal getrokken is en blijft getrokken. En dan verdient hij niks meer aan zo,n kies. Bovendien komt het wel meer voor dat mensen onder de 30 een gebit hebben. Het zullen er niet zoveel zijn maar ze zijn er echt wel. Dus er zijn in ieder geval zeker weten tandartsen die het doen. Even bellen dus en dan moet het lukken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20 jaar geleden,na jaren pijn,slechte tanden,angst voor tandarts,moeite met eten,heb ik mij door mijn arts laten doorverwijzen naar het hospitaal alwaar de kaakchirurg onder algehele verdoving al mijn tanden heeft verwijdert.
mijn tanden zitten nu in een glazen potje en als ik weleens last heb van mijn kunstgebit,hoef ik maar naar dat potje te kijken om te weten dat ik toen de goede beslissing heb genomen.
nee, een kunstgebit is ook niet alle dagen juichen.maar ik zou nooit meer willen ruilen met de ellende van toen ik mijn eigen slechte tanden nog had.ik zou er voor gaan,je hoeft niet bij deze tandarts te blijven.sterkte ermee,ff doorbijten zou ik zeggen.
12 jaar geleden
Ik begrijp dat je het helemaal zat bent en van de pijn af wil. Wat zegt je mondhygiëniste er van? Je hoeft toch geen pijn te hebben als je regelmatig naar de tandarts gaat.
Je beslissing om alles te laten trekken is best ingrijpend omdat je nog zo jong bent. Als ik jou was zou ik eerst een second opinion aanvragen.
Laten trekken is echt het laatste wat je moet doen.
Sterkte.
Hier vind je info over een 2nd opinion
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 jaar prutsen ze hebben van alles gedaan wortelkanaal behandelingen 16 keer alle tandsteen verwijderd mijn kaakbot is voor 60%terug getrokken bij sommige tanden zelfs meer. Ik ben zo'n 3 duizend euro armer en niet minder pijn ijs eten ga door de grond poetsen alleen met warm water buiten op de fiets nooit mond open dat doet pijn. Ik denk dat ik een leuke klant ben elke maand kom ik bij tandarts en soms 3 keer per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat geld is alleen van een half jaar. Plus ik heb de hele dag pijnlijk gevoel draagbaar maar pijnlijk. En een enorm lelijk gebit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vreselijk. Ik wist niet dat het zo erg was. Je hebt wel heel veel moeten doorstaan en dan is het nog niet goed. Daarbij kost 't kapitalen steeds. Kun je het met je huisarts bespreken? Hij kan je misschien doorverwijzen naar een ziekenhuis. Heel veel sterkte. (Hopelijk kun je iets met de andere antwoorden die je hebt gekregen. )