Hoe zorg ik dat ik 's avonds na het avondeten geen hongergevoel meer krijg?

Hi, ik ben 19 jaar, 164cm lang en weeg momenteel rond de 57, 58kg. Ik heb een prima gewicht dus. Maar ik at de laatste tijd nogal ongezond dus daar wil ik wat aan doen en daardoor ook wat strakker worden hier en daar en misschien 2 of 3 kg er af (meer niet hoor). Alleen mijn probleem is dat ik 's avonds na het avondeten altijd tegen een uur of 9 erge trek krijg in iets lekkers. Ik heb al een paar keer gehoord om dan tomaatjes/komkommer te eten maar dit werkt niet echt, dan krijg ik alsnog zo'n leeg gevoel, ik heb dan echt zin in iets zoets/hartigs (ongezond dus), dit gevoel is erg moeilijk te onderdrukken. Overdag heb ik geen enkel probleem om niet te snoepen tussendoor. Ik eet 's ochtends altijd ontbijtgranen met melk of 2 bruine boterhammen met mager beleg of yoghurt met muesli o.i.d. Tussendoor neem ik fruit of ontbijtkoek.. Lunch: weer 2 boterhammen. En avondeten is gewoon wat de pot schaft (dus als er een keer pizza gegeten wordt, eet ik gewoon mee). Maar over het algemeen koken we hier thuis gewoon gezond 's avonds (aardappels, pasta, rijst o.i.d met groente en vlees) Ik eet bij het avondeten ook gewoon tot ik 'vol' ben. Ik doe namelijk dus niet echt aan een dieet, ik wil alleen letten op dat ik geen ongezonde dingen meer eet. Alleen 's avonds heb ik hier altijd erge moeite mee, en dan ga ik toch weer ongezond eten en dan heb ik een beetje het gevoel of de rest van de dag voor niets is geweest. Iemand ideeën om dit hongergevoel 's avonds te onderdrukken? Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Van een keer een koekje eten 's avonds ga je niet dood hoor. Je mag toch best wat genieten van het leven?

Antwoorden (4)

Wist ik het maar misschien wat meer avondeten en als je honger krijgt na het avondeten gewoon een broodje eten of een boterham of een glas water succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan at ik altijd een appel in stukjes uit de magnetron met een beetje kaneel en zoetstof...
Alsof je een appelflap eet maardan zonder het deeg....
Aantal zoute sticks of japanse nootjes kunnen ook geen kwaad...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Die appel klinkt lekker!
neem een toetje ong een half uur na de maaltijd.dat stabiliseerd je suikerspiegel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel water drinken geeft je een vol gevoel, je kan er ook voor kiezen als je dit niet graag drinkt voor iets van cristal clear of vitamine water.
Een rijstwafel kan ook geen kwaad.