Kan je naar een hart operatie van 8uur en na 9 maanden , narcose middelen in je lichaam hebben en daarbij last hebben van dooien voeten ,hoofdsuisen ?

Wie kan mij hierbij helpen ? ik kan er niet mee functioneren een gesprek kan je bijna niet aan gaan,want heb je twee minuten met iemand gesproken, dan neemt het oorsuizen of hoofdsuizen de overhand,en geloof mij dat houd je niet lang vol,geen doktor weet er raad mee, en de medicijnen zijn het niet, dus denken wij dat het heeft te maken met de narcose en dat er nog wat in mijn lichaam zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een hart operatie is sowieso heftig, waarschijnlijk slik je sinds die operatie ook extra/andere medicijnen. Die zouden er ook iets mee te maken kunnen hebben.

Of de narcose nog steeds invloed heeft is waarschijnlijk niet te zeggen en aan te tonen met testen is het al helemaal niet. Dat maakt eigenlijk ook niet zoveel uit, het is nu zoeken naar een oplossing.

Zijn er al bloedtesten gedaan.
o.a. B12 (de opnamen/verwerking daarvan kan een tik krijgen door narcose)
Je kan dit laten testen, maar die testen zeggen in dit geval niet alles
Je kan het ook gewoon gaan slikken, niet heel duur.
Ik zou dan meteen een goeie multi nemen met een flinke vit.B complex dosering. Bijvoorbeeld Solgar VM-75.
Teveel vit. B kan je bijna niet nemen, dat plas je gewoon weer uit.
Je kan ook alleen B12 nemen. Eventueel in een hoge dosis.

Ik keek even of Solgar ook alleen B12 heeft en zag toen dat er daar ook iets over narcose in de uitleg staat.
http://vitami.nl/vitamin-b-12-1000-g-604.html

Toegevoegd na 10 uur:
Voor mijn minnaars en ander geïnteresseerden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Distikstofmonoxide

Ja, ik weet de wiki niet als betrouwbare bron gebruikt mag worden, maar in dit artikel is het b12 verhaal onderbouwt met een paar links die wel betrouwbaar genoemd mogen worden.
o.a. deze:
http://jmt.pennpress.org/strands/jmt/pdfHandler.pdf;jsessionid=DB5E79A436C6CCBD668152D7D5EFFB8D?issue=20060202&file=20060202_071_074.pdf

Toegevoegd na 10 uur:
Dit is een optie, het is dus de bedoeling om zelf verder te gaan lezen om te kijken of je denkt of dit het zou kunnen zijn. Daarna kan je ervoor kiezen om het te bespreken met je arts of die stap over te slaan en meteen vit. B te nemen.
Dit zou ik er normaal meteen bijvertellen, maar b-12 kan normaal niet teveel genomen worden, dus met dit antwoord kan je nooit iets gevaarlijks gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De enige die je hier echt bij kan helpen is je behandeld specialist: hij beschikt over jouw medische achtergrond, de status en het verloop van de operatie, de hoeveelheid anesthesie die toegediend is en ook welke anesthesie gebruikt is voor de operatie. Als wij op deze vraag antwoord zouden geven zou het puur en alleen nattevingerwerk zijn en met het probleem dat jij beschrijft heb je daar niets aan.

Nee, ik kan me niet voorstellen dat er na 9 maanden (!) nog enige vorm van anesthesie in je lichaam zit. Ook voor een overgevoeligheid hiervoor of een te hoge dosis is het te laat om daar nog last van te hebben. Nogmaals, bespreek dit alsjeblieft met je specialist.

Beterschap! Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die - was van mij, niet omdat het niet waar is wat je zegt, maar omdat het een reactie is, geen antwoord. Als je de vraag leest zie je dat meerdere doktoren er niet uitkomen, na 9 maanden is het dan logisch dat je zelf verder gaat zoeken.
Uit ervaring weet ik dat je erg lang last kunt houden van de narcose die je gehad hebt voor een operatie. Ik heb een operatie gehad nadat ik erg veel bloed was verloren. Was zeker een jaar verder voor dat ik naar mijn eigen idee weer normaal functioneren kon. Heel veel moe, hoofdpijn, concentratiestoornissen en ook oorsuizen. Ik hoop van harte dat je snel van je klachten af bent, maar geef het nog wat tijd en neem rust wanneer je maar kan.
Sterkte en beterschap ermee.