Wat mij heel goed helpt zijn wisselbaden, eerst warm, en
dan koud water,en dit enkele malen herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Talkpoeder gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin eens met 4 a 5 paar schoenen per week te dragen, en niet altijd dezelfde schoenen! dat scheelt al veel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef je voeten de kans om te ademen. Loop dus als het kan lekker zonder schoenen, bijv op blote voeten of sokken in huis.

Daarnaast is het belangrijk dat je als je een dag op schoenen hebt gelopen, de schoenen daarna minstens een dag de tijd geeft, om te drogen.

Zorg er voor dat je goed ademende schoenen gebruikt. Leer ademt bijv beter dan kunststof, waar veel sneakers van gemaakt zijn. Zie dat je aan paardrijden doet. Rubberen paardrijlaarzen bijv ademen totaal niet. Dan kun je beter leren laarzen aanschaffen, al zijn die wel weer flink aan de prijs
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Iedere avond wassen met ijskoud water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo vaak mogelijk geen of open schoenen dragen. Als je je voeten niet opsluit, krijg je veel minder vaak last van zweetvoeten, óók als je een keer wel dichte schoenen draagt. Doe dus het liefst zodra je thuiskomt schoenen en eventuele sokken uit.

Als je dan wel schoenen en/of sokken draagt, let dan op het materiaal.

Schoenen moeten een binnenkant van echt leer of textiel hebben, niet van plastic.

En sokken moeten (voor het grootste deel) van natuurlijk materiaal gemaakt zijn, dus katoen, wol (niet in deze warme tijd), viscose of bamboe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen schoenen meer aandoen?
of natuurlijk slippers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje kaneelpoeder in je schoen doen, zo nu en dan!