Wat is het gevolg van lijm op je huid?

Ik hoor verhalen dat als je te veel lijm op je huid hebt etc dat je dan huidkanker krijgt... is dat waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (2)

Goeie vraag! Alleen het idee dat je er huidkanker van krijgt is natuurlijk totale onzin..
Ok, goed kan het nooit zijn voor je huid..
en natuurlijk ligt het ook aan de hoeveelheid, want hoeveel is veel?
EN, het ligt er ook weer aan over wat voor een lijm je het hebt.. als je het over die simpele school lijm hebt dan zal ik me niet zon zorgen maken.

Nee ik denk dat je je totaal geen zorgen hoeft te maken.
na een paar wasbeurten is het er ook weer af...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak lijm op de huid kan lijden tot irritatie van de huid, goed wassen is altijd raadzaam.
Uiteraard ligt het ook een beetje aan de lijmsoort.
Houtlijm is natuurlijk minder agressief voor de huid dan epoxy lijm maar toch hou je er vooralsnog geen enge ziektes aan over.

Kankerverwekkend?
Streep dat maar weg naar het rijk der fabelen.
Als dat zo was, werden dergelijke producten al lang uit de handel gehaald.