soms wordt ik opeens wakker midden in de nacht en kan dan vaak moeilijk terug in slaap komen. Heeft iemand tips om weer snel inslaap te vallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Begin warme melk te drinken.
En ga dan naar bed en dan moet je schapen tellen dan val je van zelf in slaap want dan word je moe en val je in slaap met een volle buik/maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eet een banaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem wat warme melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een glas warme melk + een banaan !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer door alle omstandigheden je ogen DICHT te houden, want niemand slaapt snel met zijn ogen open. Dus hoor je iets? Dichthouden en denken aan je vriendin/vriend/iets spannends.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warm eten/drinken zodat je maag vol is en vervolgens dicht in je kamer zonder licht en weinig geluid met je ogen dicht aan iets prettigs denken en zo proberen letterlijk weg te dromen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kopje kruidenthee. Niet meer in slaap kunnen vallen terwijl je toch onvoldoende geslapen hebt is vrijwel altijd het gevolg van piekeren, malen, stress en dergelijke. Ik ben er sinds kort achter dat een kop kruidenthee, een schrijfblok en een potlood een probate combinatie is. Toevallig had ik nog droomthee in huis (dillezaad, venkelzaad, zoethout, fenegriekzaad en anijszaad) maar andere soorten kunnen natuurlijk ook, als ze maar niet juist te opwekkend zijn. Op het schrijfblok raak ik kwijt wat me dwarszit en als de thee op is ga ik weer naar bed. Doorgaans slaap ik dan weer totdat of vlak voor de wekker gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt een fabeltje, maar het werkt echt: schaapjes tellen. Het hoeven natuurlijk geen schaapjes te zijn. Alles wat jou rust geeft kan ook.

Je kunt wakker worden en in het holst van de nacht (duisternis/alleen voelen, ook als je een partner hebt, die slaapt immers) zou je snel kunnen gaan piekeren. Om de gekste dingen. Werkgerelateerde zaken, geld, relatieproblemen... Zomaar een paar voorbeelden. Waar je vervolgens behoorlijk van wakker kunt liggen. Mijn ervaring is dat je de zaken de volgende ochtend minder zwaar bekijkt, dus je kunt het maar beter wegschuiven 's nachts. Je hebt je slaap immers hard nodig en een oplossing vind je op dat moment toch niet.

Mijn tip: probeer alle negatieve gedachten weg te duwen. Probeer jezelf voor te stellen in een omgeving die rust geeft. Een goede herinnering van vroeger, bijvoorbeeld. En probeer je letterlijk voor te stellen dat er dieren voorbij komen die je dan telt. Ik heb mezelf een dag later al een paar keer betrapt dat ik inderdaad in slaap ben gevallen en ben, geloof ik, nooit verder dan 14 gekomen... :)