Mijn rechter ooglid is dik wat kan ik eraan doen?

Het doet geen pijn maar er ligt wel druk op.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
liveisgreat
7 jaar geleden
Die vraag is moeilijk te beantwoorden, omdat het verschillende oorzaken kan hebben : verwonding, ontsteking, allergie, cyste....
ik zou zeggen: loop er toch even mee langs de dokter.
Ivana
7 jaar geleden
Kan ook gewoon een insectenbeet zijn. Verkoel het eens met een plak komkommer. Als dat niet helpt zoek je het hogerop.
tinus1969
7 jaar geleden
Het is verstandig om dit soort dingen aan de huisarts te laten zien: Klinkt als een (onschuldige) ontstoken traanklier, maar je kunt het maar beter zeker weten.
joro
7 jaar geleden
Ik heb dit zelf ook gehad, het begon soms te schilferen, dan weer leek het over te gaan en vervolgens kwam het weer opzetten. Toen kwam ik er zelf achter dat ik een tijd lang slechts tegen o.a. melk kon. Probeer eens geen melkprodukten te nemen. Of wellicht eet je van een ander voedingsmiddel vrij veel, probeer een beetje in de gaten te houden of het na het eten van bepaalde dingen erger wordt.

Antwoorden (1)

Een gezwollen ooglid kan soms moeilijk zijn om mee om te gaan. Helaas krijgen de meeste van ons hier vroeg of laat wel een keer mee te maken. Ongemak, schaamte, verminderd gezichtsvermogen, moeilijk aanbrengen van reinigingsmiddel of make-up en aanraken of wrijven, een gezwollen ooglid kan flink wat problemen opleveren.

In de meeste gevallen is het ooglid gezwollen en is er sprake van een gevoelige rode zwelling van het bovenste en/of het onderste ooglid. Dit is meestal een indicatie dat er een infectie aanwezig is. Soms kan de zwelling gepaard gaan met afscheiding in de hoek van uw oog. Afhankelijk van de ernst van uw pijn, kunt u het beste medische hulp zoeken in plaats van het proberen op te lossen met huismiddeltjes. Als u een gezwollen ooglid heeft, is er over het algemeen een onderliggende oorzaak. Als u niet weet wat deze onderliggende oorzaak is, dan wilt u deze natuurlijk graag vinden om te voorkomen dat u opnieuw last krijgt van een gezwollen ooglid.
fremar