Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een jonge op mijn werk praat constant over brandweermannen en politiek, daar word ik vierkant van, Hoe kan ik er voor zorgen dat dit minder irriteert?

Hallo, die jongen is autistisch denk ik, en houd heel erg van de brandweer, dat respecteer ik, maar ik word er een beetje vierkant van dat hij het alleen maar over geld en brandweermannen, en politiek heeft, daar word ik druk van in mijn hoofd.
als ik mij te lang aan iets irriteer, kan ik ineens zomaar heel boos zijn, en ik wil niet dat er iets gebeurt waar ik spijt van krijg, dus weet iemand een manier hoe ik dit het beste negeren kan, of dat het me niet meer irriteert?
zonder dat ik die jongen kwets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
560

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

je kan denk ik wel even je hart luchten bij een collega ?
of desnoods bij je baas want ik kan me voorstellen dat je aan je tax zit en wat ruimte nodig hebt dus iets minder in zijn buurt moet zijn ?
misschien kan je roteren van collega dat je in elk geval even iets anders kan doen ?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je boos begint te woorden, is het de truuc je in te houden.. Tel langzaam (in je hoofd) tot tien, als je merkt dat je boos begint te worden, en reageer dan pas. Als je je nog steeds erg boos voelt, tel je nog een keer tot tien. Klinkt héél kinderachtig, maar dit helpt echt.

Wat je kunt doen, is van onderwerp veranderen. Inderdaad, elke keer weer, van onderwerp veranderen.

Óf je kunt meepraten, tot er niets meer over te vertellen valt en hij zelf over wat anders begint, maar dat lijkt mij voor jou erg moeilijk. Ik zou zelf telkens van onderwerp veranderen.. maar het wel gezellig houden natuurlijk. Kom met een goede mop, praat over het weer, over het werk, over wat je gaat doen in het weekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer hem wat tot stilte aan de manen. Zeg dat je je moet concentreren.
Als hij over een onderwerp doordramt, leg hem dan uit, dat je inmiddels veel weet over de brandweer en dat dat volstaat. Zeg dat je ook over wat anders wil praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon stomme grappen maken over het onderwerp als hij erover begint. Na een tijdje vindt hij het dan toch niet meer leuk en weet hij dat jullie die onderwerpen niet serieus nemen. Zo niet? Je hebt gelachen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding