Is je haar ontkrullen slecht voor je haar?

Want je maakt toch enkel de haren recht die je ziet? Je beschadigt toch je haarwortels niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Hangt ervan af hoe je het doet. Als je elke dag de stijltang erbij pakt om je haar te stijlen dan is er helemaal niets goeds aan. (behalve dat t mooier is :p). Je haar raakt uitgedroogd vanwege de hitte en gaat sneller dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ontkrullen van het haar is eigenlijk een soort van omgekeerde permanent.
Tenminste als je het professioneel, bij de kapper, laat doen.

Als je het zelf doet, met zo'n stijltang, dan heb je meer kans op beschadiging van je haren.

Meestal wordt je haar er niet beter van. Niet van permanent, niet van stijl maken.
Het is namelijk een chemisch proces.

Daarna moet je je haren extra goed verzorgen met speciale produkten.

Tot zover. Want wat je doet, op welke manier dan ook, dat doe je met de haren die je al hebt.
Als dat uitgegroeid is, dan krijg je dus weer de haren die je van nature hebt.
En dan moet je het weer opnieuw doen.

Je beschadigt dus niet de haarzakjes als het goed is.
Daar groeit wel weer een gezonde haar uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je zon product gebruikt dat ervoor zorgt dat je haar "permanent" blijft? Zo iets als wat afrikanen doen?