Wat kan ik doen tegen pijn in mijn knie?

Ik heb gister een ongelukje gehad waarbij er iets mis ging in mijn knie. Hij is nu helemaal dik door het wondvocht, en pijnlijk. Ik draag een spalk zodat mn been recht blijft maar ik heb nog steeds last van de pijn. Paracetamol en icepack werkt niet..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Rust houden en de huisarts of fysiothyrapeut gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ernst van de knieklachten hangt uiteraard af van de aard en van de oorzaak. Bij elke beschadiging reageert het lichaam meestal met roodheid, warm worden, pijn, zwelling en niet meer goed functioneren.
Meestal is de knie direct na het ongeval (trauma) gezwollen en warm en kan hij niet goed worden gebruikt. De meeste knieklachten zijn na twee weken rust sterk verminderd.
Voor alle duidelijkheid: het nut van ijs en zwachtels bij traumatische knieklachten is nog niet bewezen. Soms kan daarmee wel de pijn wat worden verlicht en wat steun worden gegeven.
Als de pijn aan uw knie na enkele dagen wat zakt, kunt u uw knie voorzichtig en zonder te belasten weer wat buigen en strekken. Als u klachten blijft houden, is het verstandig om contact op te nemen met uw huisarts. Neem ook contact op met uw huisarts, als er direct na het ongeval een flinke zwelling optreedt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plaats van paracetamol ibuprofen gebruiken. 2 maal 500 mg innemen en als pijn terugkom, gewoon herhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je knie zal helaas niet met een dagje weer de oude zijn. Wat hier boven staat klopt allemaal. Toch zou ik de spalk zo min mogelijk gebruiken. Het heeft geen toegevoegde waarde om je knie niet te bewegen. Een beetje bewegen af en toe blijft toch het beste. Probeer bijvoorbeeld eens je knieschijf omhoog te trekken door je bovenbeenspier aan te spannen. Door rustig te bewegen op geleide van de pijn en er op proberen te gaan staan zal t herstel bevorderen.
En deze week of begin volgende week even een afspraak met de fysio. Voor de fysio heb je geen verwijzing van de huisarts nodig. Succes met je herstel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spalk weghalen in ieder geval,en je been hoog leggen.
zo kan vocht goed weg en bloed stroomt ook beter terug als je rust houd.
weinig je been bewegen en vooral als je je knie niet beweegt geeft verhoogde kans op trombose.
rustig aan doen maar wel bewegen en als je zit dus je been omhoog.
neem 2x p.d 2 ibuprofen als de pijn stevig is,en als het na paar dagen rustig aandoen niet verminderd is de huisarts raadplegen.