Welke oefeningen zou ik kunnen doen waardoor ik flink moe word, maar waarbij ik mijn enkel niet belast?

Ik ben nu twee weken geleden gevallen tijdens het klimmen. Mijn linker enkel is zwaar gekneusd en de enkelband(en?) is licht ingescheurd.

Ik loop nu al een tijdje met krukken, maar het gaat steeds beter. Ik kan nu ook al een klein stukje 'los' lopen.
Als ik op krukken loop, steun ik nu een beetje op mijn voet.

Helaas kan ik nu dus niet sporten. En ik was net begonnen aan een programma om mijn conditie op te krikken (die niet bepaald geweldig is) ;-) ...
Maar ik voel dat ik dat mis. Ik moet gewoon soms wat bewegen.

Weten jullie oefeningen die ik kan doen zonder op mijn voet te steunen (oefeningen voor mijn enkel doe ik genoeg. Eigenlijk zelfs teveel ;-))?
En dan graag oefeningen waar je echt moe van wordt.
Het liefste niet alleen kracht oefeningen maar ook oefeningen die goed zijn voor je conditie (als die er zijn).
Sit-ups kan ik bijvoorbeeld niet meer doen. Opdrukken wordt doet ook al flink pijn. (behalve op m'n knieën, maar ik heb geen idee hoe ik het dan zwaar moet maken).
Het liefst wil ik iets wat hetzelfde 'is' als rennen. Dus iets wat hetzelfde effect heeft.
Zou je de oefeningen willen beschrijven en uitleggen hoe je ze moet uitvoeren?

Alvast bedankt!
Iltshi

p.s. oefeningen voor in een later stadium, waarbij ik wel weer mag steunen zijn ook welkom!

p.p.s is dit de goede categorie? ;-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel een fysiotherapeut op, hier hebben ze een heel goedkoop programma waar je op de apparaten mag en weinig begeleiding, ideaal voor jou voor een paar weken.

Het beste antwoord

Ik weet niet of je lid bent van een sportschool. Maar daar hebben ze vaak van die arm fiets apparaten... Daar kan je je flink op uitsloven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, ik ben geen lid... (Van mijn ouders mag ik het niet eens)
Kan je misschien uitleggen hoe die oefening gaat? En weet je een manier om hem zelf na te bootsen?
Of nog andere doe-het-zelf ideeën?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx, overigens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja tis eigenlijk hetzelfde als fietsen maar ipv de benen te gebruiken gebruik je je armen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je dan bijvoorbeeld met je benen wijd op de grond kunnen gaan zitten voor een hometrainer en de trappers met je handen ronddraaien?
Is dat het idee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nouja, ik zie nu pas dat ik vergeten ben je te plussen! *bloos*, want het is toch een goed antwoord.
Bij deze! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is een idee. Maar je moet dan wel de hometrainer hoger zetten zodat je geen last van je rug krijgt. Maar wel tegelijker tijd stevig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje!
Ik heb het gelijk geprobeerd en het werkt goed.
;-) (nog een denkbeeldige +, want "ik heb al gestemd op dit antwoord" :D)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwemmen heb ik geprobeerd, maar dat ging nog niet. Nu weer wel. ;)
Dit was iets wat ik wél die tijd kon doen. Daarom is dit het beste antwoord! Heel erg bedankt, mobie1980!

Andere antwoorden (1)

ik denk dat je het best kunt gaan zwemmen. dit word ook aangeraden bij mensen die te dik zijn en niet kunnen gaan hardlopen in verband met te veel druk op de gewrichten.

je kunt gaan baantjes zwemmen of zelfs iets van aquapower, aquajogging of iets dergelijks doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje.
Weet je heel zeker dat zwemen niet slecht is?
Ik wil niet dat het chronisch wordt! (Miss had ik even moeten vermelden dat ik 2 jaar geleden ook een ongeluk heb gehad, en sindsdien mijn enkels nogal zwak zijn.)
Ik wil dus niet dat dit op de een of andere manier slecht ervoor zou kunnen zijn.
Zou je hier misschien wat meer info over kunnen geven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik mn enkelbanden verrekt had was zwemmen erg pijnlijk... Omdat je toch je enkel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zou het even kunnen overleggen met het zwembad in jouw buurt, maar in principe als je gewoon baantjes trekt en je benen en armen en dus niet je enkels het werk laat doen lijkt het mij geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet overleggen met een zwembad maar met een arts of fysio.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dat ga ik doen. Bedankt!