Ik heb soms als ik slaap, en ik weet dat ik droom, het gevoel heb dat ik flauw val of me hart lijkt even te stoppen. wat is dit? ik maak me zorgen

Toegevoegd na 15 minuten:
ik weet niet of mijn hart stop, maar zo lijkt het. ik val dan weg ofzo en vecht dan om me ogen te openen en me livchaam te bewegen.. OMG nu durf ik dus niet meer te slapen. is hier een dokter in de zaal die me kan helpen? ben echt als de dood :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat heet sleep paralysis. Ik kan begrijpen dat dir beangstigend is. Er is niet echt een verklaring waarom en wat er gebeurd. Er wordt door de een beweert dat het te maken heeft met de duivel die op ke borstkas duwt. De ander zegt dat t met stress te maken heeft. Zorg in iedergeval dat je niet op je buik ligt. Dan zul je er geen last van hebben. Voor zover ik weet doet het geen schade, maar het kan zijn dat je hallucinaties krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor de enorme spelfouten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik bedoel: zorg dat je niet op je RUG ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hallucinaties zijn waarschijnlijk dromen terwijl je nog 'wakker' genoeg bent om te merken dat er iets in je hoofd gebeurt wat niet echt gebeurt.

Andere antwoorden (1)

Ik herken dot wel. Ik weet niet precies wat het is maar volgens mij kom je dan in een bepaalde fase van je slaap dat je lichaam helemaal ontspannen is en dat kan dat flauwvallen verklaren maar dat je hart stopt heb ik geen verklaring voor en anders moet je een keer langs de huisarts.