Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wens je iemand als nieuwjaarswens die weet dat hij dit jaar nog dood gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik wens jou het allersterkste toe in dit jaar .
En moge je de kracht vinden die je nodig hebt .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

dan zeg je: maak er nog een gelukkig en gezellig jaar van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig nieuwjaar is niet echt van toepassing inderdaad. Maar de beste wensen, alle goeds of het allerbeste voor het nieuwe jaar kan wel, want dat wens je diegene natuurlijk wel. Wat ik zelf ook mooi vind is "veel heil en zegen". Dat zeggen ze in Groningen (maar dan in het Gronings).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook dat die uitdrukking Gronings was, maar dat blijkt niet zo te zijn. In heel Nederland was het vroeger in protestantse kringen gebruikelijk om elkaar voor het nieuwe jaar veel heil en zegen te wensen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig, ik ken het alleen uit Groningen.
Amadea
12 jaar geleden
Misschien komt het doordat ze in Groningen behoudender zijn. Het samengaan van de hervormden en de gereformeerden duurde daar ook veel langer dan in de rest van het land. Dus het oude gebruik om veel heil en zegen te wensen is daar langer aangehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veul heil en zeeg’n in’t nije jaor, .. ;).... met de groeten uit Groningen.
Dat hij of zij intens mag genieten van alle dagen die nog te wachten staan!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
ik zou gewoon de normale groet doen, bij zoiets blij's als een nieuwjaar hoef je niet herinnerd te worden aan het feit dat je binnenkort doodgaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wens je nog mooie, gezellige dagen.
Geniet van elk moment!
Mijn ervaring is dat mensen vaak blij zijn als er eens iemand de dingen gewoon bij de naam noemt.

Schrijf er ook bij dat je spoedig eens langs komt. Daar zal de ongeneeslijk zieke persoon meer aan hebben dan aan een perfect passende tekst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"ik denk iedere dag aan je. Ik kom je binnenkort bezoeken, om je een knuffel te geven".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon zeggen, maak er een leuk en gezellig jaar van en helijk overkomt u niks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geniet van het komende jaar!
Als het een goede vriend of familie van je is zou je ook kunnen melden hij/zij altijd bij jouw kan aankloppen voor steun of leuke dag/avond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wens je een goed 2012!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'pluk de dag' 'ik hoop dat je van dit jaar genoten hebt' 'leef nog lang en gelukkig' al is die laatste niet zo goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeggen dat je het moeilijk vind om het op de juiste manier te zeggen en over te laten komen? (dit is vast heel erg logisch!)

iets van: ik wens je voor het nieuwe jaar heel veel mooie en waardevolle momenten doe (met heel veel kracht warmte en liefde bv)

je mag het beestje wel bij zijn naam noemen, waarschijnlijk zijn er al genoeg die krampachtig ontwijken en hun best doen om het zo onopvallend mogelijk te verpakken en doen of er zo min mogelijk aan de hand is.

het is gewoon een moeilijke situatie, en als je dit laat blijken toon je meer medeleven dan een tactisch zinnetje wat weloverwogen is opgesteld (geschreven of gesproken) maar een stuk onpersoonlijker is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding