Is het gevaarlijk als je kleurstof (uit van die glow in the dark stokjes) op je huid smeert?

Toegevoegd na 5 minuten:
op je handen bijvoorbeeld

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder zegt wel altijd dat ik er voorzichtig mee moet zijn. Als ik jou was zou ik het niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn ouders zeggen ook dat het gevaarlijk is. ik zou het ook niet doen als ik jou was...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet giftig maar je kan er wel een geirriteerde huid van krijgen. Zou het niet zomaar op je handen smeren. Er is trouwens wel glow in de dark make-up (bij de feestwinkel te koop) misschien is dat een idee om te gebruiken.

Het beste antwoord

Dat verschilt per persoon en is compleet afhankelijk van de gevoeligheid van jouw huid. Wanneer je een gevoelige huid hebt bestaat de kans dat het gaat irriteren en er rode uitslag, pijn en/of jeuk ontstaat. De kans is groot dat je er niets van merkt, maar houd er rekening mee dat het een bijtende stof is en deze lelijke vlekken in je kleding kan geven die slecht uitwasbaar zijn.

Bij veel hobby- en feestwinkels verkopen ze 'glow in the dark'-verf die je ook kunt gebruiken voor op de huid en hetzelfde effect geeft als de vloeistof uit deze sticks. Ik wil je dan ook aanraden om hier naar op zoek te gaan en niet het risico te lopen op een vervelende allergische reactie van de huid door de vloeistof uit de sticks.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar krijg je een geïrriteerde huid van en als je vergeet het er af te wassen en wat in slikt ... is gevaarlijk volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet erg gevaarlijk, maar het lijkt me ook geen aanrader…

In een glow-in-the dark staafje zit een glazen buisje. Door het staafje te knikken, breekt het glas en komen de chemicaliën bij elkaar. De chemicaliën die er in zitten zijn meestal waterstofperoxide en difenyl oxalaat. Als deze stoffen bij elkaar komen, reageren ze met elkaar en komt er licht vrij.

De vloeistof op de huid kan huidirritatie veroorzaken, zwelling of (zelden) misselijkheid en overgeven. Het is niet giftig, maar kan dus wel behoorlijk vervelend zijn. Als je er toevallig allergisch voor bent, kan je een allergische reactie krijgen.
Daarnaast kunnen er kleine stukjes van het glas in de vloeistof zitten –ook niet zo goed om op je huid te smeren.

Voor de zekerheid maar beter niet doen dus :)