Ik wil naar de zonnebank wat moet ik doen?

Omdat ik heel graag bruin wil worden ben ik van plan om naar de zonnebank te gaan. Ik ben er nog nooit geweest en weet dus ook niet hoe ik moet beginnen. Hoe lang moet ik de eerste keer? En hoe vaak per week moet ik gaan in het begin? En hoe lang kan ik er mee door gaan, heb namelijk gehoord dat je er kanker van kunt krijgen. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

als je er kanker van zou krijgen zou het verboden zijn.
mijn tip is om advies te vragen aan het personeel daar. en als het je niet bevalt ga je gewoon weg! succes er mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahahahahaha geweldig! "Als je er kanker van zou krijgen zou het verboden zijn." En dan "Mijn tip is om advies te vragen aan het personeel daar." Waar denk je dat die zonnebanken er voor staan? Omdat het verboden is er gebruik van te maken?
Hoe oud ben je?

De minimum leeftijdsgrens om te zonnen in de professionele zonnestudio is 18 jaar.
Ben je bijna 18 jaar en wil je graag kennismaken met een zonnestudio? Kom dan langs voor informatie en als het goed is doen ze ook een huidtest.

Hoe lang je moet en mag en hoe vaak voor een bepaald resultaat dat vertellen ze in een goede zonnestudio.

Hier vind je een heleboel informatie.
http://www.zonnestudiomarisol.nl/wetenswaardigheden.htm#13

Gezond is het niet.
Wie jonger is dan 35 jaar, blijft beter weg van de zonnebank. Uit een Australische studie blijkt dat het risico op huidkanker met 22 procent toeneemt onder die leeftijd.

Het verband tussen zonnebanken en huidkanker is overtuigend aangetoond in een aantal wetenschappelijke onderzoeken, aldus het IARC in het Franse Lyon. Wetenschappers ontdekten onder meer dat het risico op melanomen, de dodelijkste variant van huidkanker, met 75 procent toeneemt bij mensen die voor hun dertigste geregeld naar de zonnebank gaan.

Ik heb trouwens ook gelezen dat een lichte ongebruinde huid weer helemaal mode is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel je hebt zonnestudio's en je hebt zonnestudio's. Als ze geld zien vinden ze alles best. Ik kon ook op 14/15 peuke halen. Z'n klein zaakje is allang blij als ze iets verkopen
Als je twijfel hebt, overleg dan eerst met je huisarts of dermatoloog.
Huidkanker is geen pretje. Als je een lichte huidskleur hebt, is dat risico zeker niet weg te cijferen.