Als je af wilt vallen moet je meer kcal verbranden dan je binnen krijgt heb ik gelezen. Alleen vroeg ik me af of hiermee ook de rust wordt bedoeld?

Ik verbrand meestal rond de 500 tot 1000 calorieen per dag, maar betekent dit dan ook dat ik hier altijd onder moet blijven met eten? Want ik heb gelezen dat je met slapen ook kcal verbrand, en zelfs met zitten, kan ik die ook optellen bij het calorieverbruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
in elk geval nooit onder 1200 kcal gaan zitten, dan gaat je lichaam in een spaarstand en zul je uiteindelijk aankomen.
Je lichaam denkt dan namelijk dat er een hongersnood is en gaat alles vasthouden wat je binnenkrijgt.

Het beste antwoord

Alle verbruik telt natuurlijk mee. Elke calorie in moet gematched worden door minimaal een calorie energie verbruik. Dan val je af. Of dat via sporten, fietsen, TV kijken, slapen of Sexen is maakt niet uit.

Toegevoegd na 54 seconden:
misschien leuk voor je: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Daar blijkt bv dat 8 uur slaap al snel 500 KCal verbranding betekent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet NOOIT MINDER eten dan een mens nodig hebt voor je basaal-metabolisme, dus dat wat je lichaam gebruikt in rust. Dat is afhankelijk van je gewicht met name, dus voor een zwaar iemand meer dan voor een licht iemand, en het gemiddelde voor iemand zonder overgewicht is ongeveer 1500. Voor iemand van 200 kilo kan 1500 kalorieen per dag dus te weinig zijn (zeker om aan voldoende vitamines te komen voor dat grote lichaam, maar ook voor de instandhouding ervan) en ben je eigenlijk aan het crashen. Maar van 2000 kc per dag valt zo iemand ook al HEEL veel af, zeker als hij er bij beweegt.

Wat je verbrand met beweging mag je dus bij die minimale 1500 optellen. Dan zul je bij een normaal eet-l eef- en beweegpatroon niet aankomen, en afvallen naarmate je meer arbeid verricht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het probleem is dat mijn stofwisseling al niet helemaal optimaal meer werkt. Al zou ik 1500 kcal eten, en daarnaast 3 uur bewegen dan zou ik nog aankomen, dus voor mij telt dit niet echt.
Dus ik weet gewoon niet hoeveel ik mag eten om wel af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je al megagigaondergewicht OF je hebt jarenlang gejojo-'d (met dieten van minder dan een verantwoorde hoeveelheid calorieen) en je kachel op standje 'oorlog' gezet.
Het beste lijkt me eerst langs een huisarts of dietist te gaan om te zien hoe je dat kunt oplossen. De rest van je leven chronisch hongeren lijkt me allerminst een oplossing. Dat kacheltje MOET weer hoger gaan branden
Vergeet niet dat je ook een bepaald aantal calorieën per dag NODIG hebt. ;)