Kan een neus groter worden (uitrekken)? En zo ja, kan hij dan ook weer krimpen?

Ik heb (relatief) best wel een grote neus. Zelf vind ik dit overigens wel meevallen. Mijn ma zegt dat het komt doordat ik er vroeger heel veel aan/in zat waardoor hij uitrekte ( vorm van mijn neus: boksersneus ).
Ten eerste: Kan dit?
En zo ja, kan mijn neus, zolang ik er niet aan zit of er iets anders mee doe, dan ook weer 'krimpen'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Nee, je neus zal niet zijn uitgerekt door het vele peuteren ofzo, de vorm is gewoon genetisch bepaald. (Of je moet echt een jaar lang 24/7 in je neus gezeten hebben, maar dat lijkt me sterk. Een bokserneus krijg je alleen maar als je je neus regelmatig breekt, waardoor het (kraak)been en inwendig littekenweefsel steeds dikker wordt.

Krimpen kan en zal hij zeker niet. Je neus is namelijk ;één van die organen , net als je oren, die je hele leven een beetje zal blijven groeien. (Kijk maar eens naar oudere mannen, wat een enorme neuzen en oren die vaak hebben).

Zolang hij verder goed functioneert : lekker nergens zorgen over maken, het is gewoon jouw neus en hij hoort bij jou precies zoals-ie is. Er zijn nogal wat (onjuiste) vooroordelen over grote neuzen ; maak daar gebruik van ! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, geloof ik niks van. Die neus zit er en blijft zoals hij is. Heeft niks met vroeger te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeffff. Wil je niet ontmoedigen hoor maar heb altijd gehoord dat je neus en je oren altijd blijven groeien. Maar hoeft niet veel te zijn hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij oudere mensen zie je idd dat hun neus gaat groeien en dat hun oren ook groeien. Maar of dat zo is is de vraag. Het kan natuurlijk zo lijken omdat hun vel en wangen gaan slinken, zakken etc.

Volgens mij maak je moeder gewoon een grapje, waarschijnlijk heb je veel geneuspeutert.

Ikzelf heb een oom die een vinger mist. Volgens mijn moeder kwam dat ook door het neuspeuteren. Ik kan je wel vertellen dat ik het nooit meer heb gedaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahha, die moeders toch :)