Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een kat aansteken als je zelf keelontsteking hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een aansteker moet het kunnen, maar waarom zou je je kat aansteken? Een haardvuurtje geeft langer warmte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LoL ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst overgieten met brandspiritus, C4th.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zel helpen de kat aan te steken, dat geloof ik zeker stippel, maar ik blijf erbij dat een haardvuurtje langer warmte geeft (komt nog bij dat je daar bij kunt blijven zitten, die kat, daar zul je achteraan moeten hollen als je daar nog warmte van wilt hebben).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou 't niet doen. Niet alleen is-ie zo op idd, maar 't STINKT, die verbrande haren!!
Cryofiel
12 jaar geleden
Als je de kat eerst met brandspiritus overgiet, zegt hij "woef" bij het aansteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo? Ik heb altijd al een hond willen hebben. Een kat die blaft is dan the next best thing :)
Cryofiel
12 jaar geleden
Wees ervan bewust dat een hond heel goed kan miauwen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Je moet alleen weten hoe je hem zover krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was dat niet iets met een cirkelzaag ofzo?
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep. Wel eerst goed invriezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de zaag of de hond? :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zeer onwaarschijnlijk.De meeste virussen die wij oplopen kunnen niet op andere diersoorten worden overgedragen, en omgekeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keelontsteking die door streptococcen/staphylococcen veroorzaakt wordt kan invloed hebben op dieren, het valt niet uit te sluiten dat je je kat dan aan kan steken.

Virusinfecties tussen mensen en dieren zijn moeilijker over te brengen maar er zijn uitzonderingen zoals bv.hondsdolheid en HIV.(oorspronkelijk een ziekte die bij apen voorkomt)

heel veel infecties lopen we op door contact met zieke dieren, het is dus redelijk te verwachten dat dit twee kanten op KAN werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding