Wat gebeurt er met je bloed nadat er bloed geprikt is en dat onderzocht is?

Als er bloed geprikt is in het ziekenhuis en dat is al onderzocht wordt je bloed dan nog bewaard of wordt dat op de ene of andere manier vernietigd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Bloed dat over is na één of meer bepalingen wordt nog een korte periode bewaard. Dat geeft de opdrachtgevende arts de gelegenheid om aan de hand van de uitslagen nog wat aanvullend onderzoek te laten doen. Daarna wordt het vernietigd, net als ander ziekenhuisafval, doorgaans verbrand omdat het vaak besmet materiaal bevat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nadat alle laboratoriumtests zijn gedaan met de bloedbuisjes, behoort het tot het z.g. 'medische afval'.
Met alle andere zaken waar ze van af willen in een ziekenhuis (Brrrrr...) wordt het verbrand door een gespecialiseerd bedrijf.
escape
12 jaar geleden
Dat word vernietigd als medisch afval.