Als je ziek ben en je krijgt de (mexicaanse)griepspuit wordt je dan nog zieker of maakt dat niks uit?

stel je bent niet lekker, kan mex. griep zijn maar hoeft niet en je krijgt de mex.griepspuit en een dag later blijkt dat je toch die mex griep heb wordt je dan nog zieker omdat je die spuit gehad heb? In de spuit zit toch wat van het virus? of is dat een beetje simpel bedacht..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Iemand die ziek is mag NIET ingeent worden. Meldt dit altijd aan de dokter als je je al niet lekker voelt.
En als je al mexicaanse griep hebt is er een goede kans dat die erger wordt. Want een infectie plus een verzwakte infectie door de spuit is altijd erger als de infectie alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In het vaccin zit slechts een afgezwakte vorm van het virus verwerkt, dus normaal gesproken zou je er niet ziek(er) van moeten worden.

Als je het H1N1 vaccin hebt gehad kun je overigens nog wel die griepvariant krijgen, alleen de bedoeling van de injectie is dat de gevolgen dan minder ernstig zijn als je de ziekte krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je ziek bent, van wat dan ook, moet je je niet laten vaccineren.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verklaar je nader? Waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je toch juist in de risicogroep vallen en moet je jejuist vaccineren?
Rieneke1
14 jaar geleden
als je de griep al hebt is de vaccinatie zinloos, want dan ben je al antistoffen aan het aanmaken.
als je iets anders onder de leden hebt ben je wellicht te verzwakt om de vaccinatie aan te kunnen.
uitzonderingen daargelaten zal een arts een ziek iemand niet vaccineren.
Wellicht kunnen de onderstaande links jou een tevreden antwoord geven.

http://www.cbsnews.com/stories/2009/07/21/health/main5177494.shtml

http://www.clipser.com/watch_video/1362067

http://labvirus.wordpress.com/?s=naval+vessel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ingeënt wordt, is dit PREVENTIEF, dus als je het virus al hebt, moet je absoluut niet ingeënt worden. Dit is omdet er in het vaccin ook een beetje van het virus inzit. Wel is dit maar in een afgezwakte of zelfs dode vorm, maar als je al besmet bent, kan je immunsysteem al zo erg aangetast zijn dat je lichaam zelfs niet tegen het vaccin kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er helemaal aan hoe erg je immunsysteem al is aangetast. Daarom is het totaal niet goed als iemand ingeënt wordt die het virus al heeft. Je weet gewoon niet hoe erg het al is.