krabben natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Of naar de huisarts gaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou even je voeten kunnen wassen met lauw water, en dan goed even kijken of je wondjes of blaasjes ziet..misschien heb je een schimmel..
en morgen even aambeienzalf halen bij de diensdoende apotheek of zo..dat is werkelijk de beste zalf tegen jeuk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Come on baby, let's talk!
Oftewel: na het wassen en goed afdrogen insmeren met talkpoeder tegen de jeuk.
En natuurlijk naar de dokter om te laten kijken of je geen schimmeltje of ander probleem hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens, +1
Ik heb last van wintertenen (voorheen al zodra het oktober was tot aan de lente), en dat begint bij mij ook vaak met veel jeuk. (Later erge pijn en gezwollen voeten/tenen)

Er zijn zalfjes voor, maar het beste tegen wintertenen is voor mij persoonlijk zorgen dat de voeten geen extreme temperatuurschommelingen krijgen. Dus niet vanuit een warm bed op een ijskoude vloer stappen, of met hele koude voeten onder een hete douche gaan staan.
Zorgen dat je voeten op een constante temperatuur blijven, desnoods warmte opbouwen. (Lauw voetenbad voordat je de douche instapt o.i.d.)

Even naar de huisarts kan nooit kwaad, hij of zij kan ook eventueel kijken of het wel een schimmel of iets dergelijks is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan natuurlijk van alles zijn. Lijkt mij toch verstandig om hier mee naar de huisarts te gaan. Is nu wat lastig tijdens de kerstdagen natuurlijk. Je zou wel om de jeuk te verlichten kunnen proberen je voeten te behandelen met jeukstillende creme of mentholtalkpoeder of creme. Een jeukstillende creme is bijv. nestocyl. Allemaal te koop bij apotheek of drogist. Drogist zal nu met de kerstdagen niet open zijn. Maar er is altijd een apotheek in (de buurt van) je woonplaats die open is op zon- en feestdagen. De apotheek kan je wellicht ook advies geven over welk middel je het beste kan gebruiken zolang je nog niet precies weet wat het is. Maar dus wel even dinsdag de huisarts bellen als de jeuk nog niet weg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met azijn dat werkt prima bij jeuk en is meestal wel in het keukenkastje te vinden.
Ruikt wel niet lekker.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpele methode die goed werkt en niet vettig is. Iedereen heeft het in huis en is goedkoop. Tevens een natuurlijk product. +1