Waar worden vitaminepillen van gemaakt?

b.v. multi-vitaminen, 100 mg C,of en D en mineralen, wat zijn de grondstoffen daarvoor?

Ja dat snap ik Elisabeth, maar waar halen ze die stoffen uit van al die miljoenen pillen die bij de drogisten liggen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Het is gewoon hogere chemie. Men heeft berekend, beredeneerd of bepaald wat de samenstelling is van een bepaalde vitamine. Vitaminen zijn moleculen en moleculen kunnen we nog steeds niet zien, ook niet met een microscoop.

Vervolgens wordt er door een chemicus gekeken hoe je dezelfde stof kunt nabouwen. Van een heleboel stoffen en verbindingen is bekend hoe ze met elkaar reageren. Door dus maar lang genoeg te puzzelen en het eindproduct te testen komen ze op een gegeven moment waar ze zijn willen: een kopie van een vitamine.

Daarna wordt het chemische proces opgeschaald, zodat het bijvoorbeeld in een fabriek massaal gereproduceerd kan worden.

Het is een technisch erg ingewikkeld verhaal, dat veel dieper gaat, maar dit is de simpele uitleg ervan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor het grootste deel bestaat het echt uit die vitaminen en mineralen, dat zijn gewoon kleine deeltjes en als je er maar genoeg bij elkaar stopt krijg je zo'n pil. Daarnaast zit er natuurlijk wat bij om het bij elkaar te houden, en vaak een smaakstof.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn over het algemeen allemaal chemische stoffen,die de werking van de vitaminen evenaren.