Hoe kun je pijnloos een splinter verwijderen uit de hand van een kind?

Mijn dochtertje van negen (een kleinzerig ding) heeft een splinter in haar hand, en deze doet al pijn. Is er een manier om deze te verwijderen zonder pijn??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan echt pijn doen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daarom is dus ook de vraag hoe het juist pijnloos kan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat een leuke vraag hierbij is: doet het pijn, of vind zij dat het pijn doet?

Antwoorden (7)

Als deze diep zit.. NIet echt. Dus tenzij je met een pincet de splinter kan beetpakken, zal ze even doo rmoeten bijten (Of je moet het een dagje laten zitten; Dan zal het een beetje zweren en kan je vaak in een keer het splintertje er uit drukken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het verwijderen van een splintertje doe helemaal geen pijn. Sterker nog: In principe voel je niets bij het verwijderen van een kleine
splinter.
Het kind lijdt het meest door het lijden dat het vreest en dat nimmer op komt dagen...
Als je je kind dat duidelijk kunt maken, ben je al een eind op weg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9 jaar is al oud genoeg om een keuze te maken.
laat haar kiezen: even last van het verwijderen van de splinter(wat verder best meevalt) of nog n dag of wat last van die splinter te hebben. (En je mag de tijd dat ze last ervan heeft best een beetje overdrijven.
succes ;)
anneliez
12 jaar geleden
Ik heb ook zo'n kleinzerig ding die liet ik toen ze nog klein was een kwartiertje met haar hand in een bakje met warm sodawater zitten daardoor werd haar huid zacht en kon ik meestal makkelijker met een pincet de splinter pakken.
Vaak was het feit dat ik vertelde dat dat dan Veeeeel minder pijn deed ook genoeg om haar wat zelfverzekerder te laten zijn ook genoeg om in ieder geval bij de splinter in de buurt te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ijsblokje er tegen aan houden
Dan wordt het minder gevoelig

Invoelend uitleggen dat het nu eenmaal een beetje zeer doet, helpt ook.
Als een ervaren chirurg een grappig verhaal vertellen als je peutert helpt ook, afleiden dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze slaapt..
Het klinkt heel raar.
Maar ze voelt niks en de volgende dag is alles weer goed.
Werkt goed bij mij dochtertje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de grootte en diepte, kan het met een stukje stevig plakband verwijderd worden - mits er nog een stukje uitsteekt. Plak het plakband op de splinter en trek het splintertje in de tegenovergestelde richting weer terug. Dit werkt bijvoorbeeld erg goed bij de stekels van een cactus.