Hoe ziet iemand die kleurenblind dat er een gele streep op de stoep staat en je daar dus niet mag parkeren?

Herkennen ze bijvoorbeeld wel het kleurverschil en hoe weten ze dan dat het geel is en bijvoorbeeld niet bruin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ze herkennen de kleur aan hun donkerheid heb ik ooit geleerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nagenoeg alle mensen die kleurenblind zijn kunnen vaak slechts een of twee kleuren niet van onderscheiden van een of twee andere kleuren. Geel is niet een van de kleuren die geheel uitvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowiezo omdat de streep er staat. Net zoals dat bij verkeerslichten de rode lamp altijd boven zit, dat idee. Er wordt wel rekening gehouden met hen in de kleurzettingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet dan alleen wel oppassen in duitsland! daar zitten rood en groen precies omgedraaid van hier!
Dat kunnen ze zien aan de verkeersborden aan het begin van de straat.