Is het homeopatisch middel Sepia ook te gebruiken tegen psychische PMS-klachten als vervanger van Prozac?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
2.5K

Antwoorden (2)

Ja. Het middel Prozac werkt namelijk niet vanwege de lange tijdsduur voordat het middel (kan) gaan werken te weten 2 weken minimaal.

Een vochtafdrijvend middel als Lasix werkt bijzonder effectief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plaspil bij psychische pms-klachten? Beetje vreemd advies. Heb je daar ervaring mee? Daarnaast zijn middelen als furosemide receptmedicijnen en terecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja daar zijn ervaringen mee opgedaan. Uiteraard niet door mij persoonlijk maar door een Neuro-psychiater verbonden aan de maatschap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie onder F. http://ppcnpc.nl/?Theoretisch_Compendium_%231:Depressie:Soorten_depressies
zie ook onder behandeling: http://ppcnpc.nl/?Theoretisch_Compendium_%232:Mentale_Syndromen:Psycho-organisch_of_Postcommotioneel_syndroom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik las later pas je antwoord op een vraag van dezelfde strekking en vraagsteller. Klinkt plausibel maar zou je dat effect ook niet kunnen bereiken met dieetmaatregelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessante stelling. Wellicht onderzoeken? Helaas krijg ik in mijn praktijk vrijwel geen PMS gerelateerde klachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ook niet zo gek veel, eerlijk gezegd. Het is echter bekend dat bepaalde voedingsmiddelen ervoor zorgen dat het lichaam meer vocht vasthoudt, bijvoorbeeld suikers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal het eens aankaarten in ons overleg. Eens kijken wat de iaters er van vinden. Dank voor de tip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben benieuwd!
Voor de werking van homeopathische middelen, en daar bedoel ik zeer sterk verdunde stoffen mee, is geen wetenschappelijk bewijs. Daarbij is een van de uitgangspunten van de klassieke homeopathie dat een middel voor jou persoonlijk gekozen moet worden. Maar je kunt het gewoon proberen.

SSRI's, antidepressieve middelen die de heropname van serotonine remmen, worden al gauw voor een jaar of langer voorgeschreven. Een dergelijke periode ben je ook zoet om zonder medicijnen een lichte depressie de baas te worden, waardoor je aan het nut van middelen als Prozac kunt twijfelen. Er zijn onderzoeken waarbij Sint-janskruid effectiever bleek dan ssri's. Gebruik dat echter niet tegelijkertijd met een SSRI vanwege het serotoninesyndroom.