Waarom wordt de smaak van tampasta steeds minder zodra de tube leger wordt? En is de smaak weer terug zodra je een nieuwe tube gebruik?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat de tandpasta dan al vaker open is geweest

Ik vind dit zelf ook, en toch denk ik dat het verbeelding is. Als je zo,n lekkere nieuwe tube heb dat geeft het idee van ha weer lekker nieuw en fris. Ik heb dat idee ook altijd met o.a pindakaas. Zo,n nieuwe pot vind ik altijd lekkerder.

omdat de smaakstoffen, ook al is het gaatje van de tube niet zo groot, verdampen

Alles wat geopend is, en langer bewaard wordt, gaat de kwaliteit minder worden. Zelfs met wasmiddelen e.d. is dit zo. Dus je hebt gelijk, een nieuwe tube is lekker fris.

Als jij denkt dat de smaak van tamppasta steeds minder wordt naarmate de tube leger is en de smaak weer terug is zodra je een nieuwe tube gebruikt, kan eenvoudig worden verklaard. Als je de dop er niet (goed) op doet. Oplossing is om de dop er steeds weer op te doen en de tube dan op zijn kop neer te zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100