Omdat mannen tepels hebben, zouden ze na het krijgen van vrouwelijke hormonen ook melk kunnen geven?

Hebben mannen ook melkklieren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Bij mannen is de tepel een rudimentair lichaamsdeel. Dit houdt in dat het geen functie heeft. Ze hebben toch tepels omdat de ontwikkeling van het embryo in eerste instantie vrouwelijk is (en er dus in beginsel vrouwelijke kenmerken groeien). Pas nadat de mannelijke hormoonklieren volgroeid zijn en mannelijk hormoon produceren, verschuift de ontwikkeling naar het mannelijke. Hierdoor zijn vrouwentepels groter en verder ontwikkeld dan mannentepels. Toediening van de juiste hormonen kan een man ook melk laten produceren.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tja... Ik dacht zelf dat het niet mogelijk was. Maar even googlen en het antwoord is blijkbaar ja. Mannen kunnen inderdaad borstvoeding geven.

Zoek maar eens op "mannelijke lactatie"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope... De vrouw kan natuurlijk alleen het kind krijgen. Alleen moet het bij de man zelf gestimuleerd worden. Bij een vrouw komt dit redelijk automatisch als zij zwanger is.
Mannen hebben iets kleinere tepels dan vrouwen, maar ze zijn wel helemaal functioneel, inclusief zenuweinden, bloedvaten, spiertjes en een beginnetje van melkklieren. Geef een man genoeg oestrogeen en de melkklieren ontwikkelen zich verder; hij kan gaan lacteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yepz. Ga maar een maandje kolven, dan merk je het vanzelf.