Wij hebben gisteren voor het eerst schorseneren gegeten, heerlijk, maar nu hebben mijn man en ik ontzettende diarree. Kan dit door schorseneren komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Diarree is heel makkelijk te herkennen ;o) Diarree ontstaat meestal door een darminfectie. Je krijgt geen diarree van het eten van groenten, ook niet van schorseneren. Er zijn mensen met gevoelige darmen of darmafwijkingen waardoor bepaald voedsel kan zorgen voor darmproblemen (wat iets anders is dan een infectie). Schorseneren bevat Inuline en dat kan door ons lichaam niet goed worden afgebroken. Sommige bacteriën in de darmen kunnen dat wel en de bijproducten van dat verteringsproces door bacteriën kunnen weer zorgen voor o.a. winderigheid. Als je er gevoelig voor bent. Een heel gezin dat gevoelig is voor één product is onlogisch. Als het een infectie is dan hoeven de schorseneren niet persé de bron te zijn. Ik ga er vanuit dat je ook andere dingen hebt gegeten en gedronken. Toegevoegd na 3 minuten: NB. Als het geen infectie is maar te wijten aan darmproblemen i.c.m de daar aanwezige bacterieën dan zou ik verwachten dat je ook problemen hebt met andere voedingsmiddelen die rijk zijn aan fermenteerbare suikers zoals bonen, kolen. Toegevoegd na 1 uur: Ik ben dus van mening dat diaree niet persé door schorseneren kan komen en dat er een logischere verklaring moet zijn voor het hebben van diaree. Bijvoorbeeld infectie met een virus (bijvoorbeeld buikgriep) of bacterie.

Heb je de schorseneren eerst geschild gewassen en waren ze gaar ? het kan zijn dat jullie magen er even aan moeten wennen, want het is 'nieuw" kijk maar naar mensen die naar het buitenland gaan hoeveel van hen krijgen daar geen diarree van het eten aldaar ?

Misschien is er een kruisbesmetting opgetreden. De plank waar je de schorseneren op gesneden heb was misschien niet schoon of was eerder gebruikt met het snijden van vlees. Wij gaan ook wel makkelijker naar de wc als wij bruine bonen eten of erwtensoep komt natuurlijk ook door de vele vezels die erin zitten.Maar goed diarree lijkt mij eerder door een kruisbesmetting.Beterschap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100