weet iemand waar er nog femerital te koop is?

Femerital is een oplosbaar medicijn voor extreme menstruatiepijn. Voor iemand die geen pillen kan slikken, is dat heel fijn, want femerital was gewoon oplosbaar in een glas water. En het werkte perfect, nam je pijn binnen enkele minuten weg en t bleef ook voor een paar uur weg.
Ik kan het alleen bijna nergens meer vinden :-(
Weet iemand toevallig waar ze nog femerital verkopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, was fantastisch!

Antwoorden (3)

Het moet toch nog gewoon bij apotheek of drogist te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Femerital is uit de handel genomen.

De samenstelling was:
Voor een tablet:
250 mg paracetamol, 100 mg ambucetamide en 50 mg coffeïne

Dat het niet meer in vloeibare vorm te krijgen is,
wil niet zeggen dat het niet in tabletvorm te krijgen is.

En een tabletje kun je fijnmaken.
Met een stampertje er poeder van maken,
beetje water er bij en opdrinken.

Je kunt er bij de drogist of apotheek eens naar vragen. En anders is Paracetamol een goede pijnstiller.
Als paracetamol niet helpt, kunt jediclofenac, ibuprofen of naproxen proberen. Dat zijn middelen die de werking van prostaglandine [de hormonen die voor de pijn zorgen] verminderen.

Paracetamol is in ieder geval in vloeibare vorm te verkrijgen.
http://www.deonlinedrogist.nl/daro-kind-vloeibare-paracetamol-p-2388.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Je bent niet de enige die het mist:

http://www.mijnmedicijn.nl/pijn/femerital.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Informeer wel goed of dit mag, sommige tabletten mag je namelijk niet fijnmalen, omdat de werking daarmee verminderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht ik ook. Het is niet vanzelfsprekend,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paracetamol met coffeïne van Roter zijn goed in water oplosbaar, dat is het verschil tussen Roter en de huismerken.
Als het nog in de handel is,
kan je het altijd bij de apotheek
bestellen hoor.
Vraag er even naar,een apotheek
wil daar best even achter aan gaan.