Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een persoon die een plastische operatie onderging en waarbij het is mislukt, recht op schadevergoeding (in welke vorm dan ook)? Hoe zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
572

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk het niet. Een plastischchirurg heeft zijn zaken wel heeeeel goed ingedekt denk ik, ook moet je altijd een verklaring tekenen dat je goed bent ingelicht over de mogelijke bijwerkingen en andere zaken die fout kunnen gaan. Ik denk dat alles in deze verklaring zo geformuleerd wordt dat ze zich te alle tijden kunnen schuilen achter deze verklaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja ik denk het wel. Als je zo'n operatie ondergaat mag je vertrouwen op de kundigheid van de arts. Als de operatie mis gaat zou je mogen rekenen op herstel (schadevergoeding in natura) of op een geldbedrag als schadevergoeding. Let wel op wat je verstaat onder 'mislukt'. Als je je nieuwe neus toch niet helemaal mooi uit vindt vallen wordt het toch al moeilijker om hiervoor schadevergoeding te vragen, omdat de operatie opzich goed is gegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding