Hoe kan ik mezelf verstaanbaar maken bij het uitgaan?

Ik heb geen harde stem van mezelf, en als ik dan bijvoorbeeld in de kroeg sta en probeer wat te zeggen komt er amper geluid uit. Ik probeer zo hard mogelijk te praten maar ik hoor er zelf niet eens wat uit komen, heel vervelend is dat. Nou stap ik niet al te vaak want het heeft niet mijn interesse, maar voor de keren dat ik ga zou ik graag tips willen krijgen voor hoe ik mezelf verstaanbaar kan maken, en dan niet iets als 'ga naar buiten om te praten', maar echt tips voor het communiceren met andere mensen midden in de harde muziek, bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je ze niet verbaal kan spreken probeer dan non verbaal contact te maken met iemand. En als je contact heb ga dan niet met je mond tegen zijn/haar oor staan praten maar door middel van liplezen. Is gelijk een goede starter door te zeggen dat je niet een harde stem hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tik iemand aan als je een gesprek wil beginnen, praat met je hele lichaam, dus gebruik je mond, maar maak er ook de bijbehorende bewegingen bij. Je hoeft zo niet hard te praten om toch verstaan te worden. Lukt het echt niet, en heb je iets belangrijks te vertellen, dan kun je samen altijd nog naar een rustiger punt lopen, in de toiletten wordt ook wat afgekletst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat de andere persoon een vinger in het oor stoppen waarin jij praat. Dit zorgt ervoor dat de ruis (mensen die in je omgeving praten, muziek) Underdrukt word. Als jij vlak bij dit oor praat zal diegene je prima moeten verstaan.