Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het zo zijn dat je suiker te hoog door wordt door verkeerde insuline?

Als iemand telkens nieuwe of meer insuline moet spuiten en de suiker wordt alsmaar hoger, zelfs als er niets gegeten wordt, kan het dan niet aan de insuline liggen?

Ik bedoel dus dat voor het spuiten de suiker normaal tot redelijk is en na het spuiten de suiker gevaarlijk hoog is. De artsen zeggen dan telkens om meer of vaker te spuiten, maar juist dan wordt de suiker telkens hoger.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
688

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Beste,

Ik kan je het volgende aanraden :

1. Eet op regelmatige tijdstippen
2. Ter voorkoming van een hypo of hyperglycemie, zorg
ervoor dat je een suikerklontje of een tablet dextrose
bij je hebt voor het geval dat...
3. Neem regelmatig de waarde van je bloedsuiker
4. Probeer een rustig leven te leiden
5. Neem voldoende nachtrust

Voor meer info verwijs ik naar de toegevoegde linken !

Mvg,

Karel8158
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je meer informatie geven. bijvoorbeeld welke insulines op welke tijdstippen. heeft iemand ook tabletten gebruikt e.d.

Met de info die je nu geeft zeg ik. Nee, van insuline kan je bloedsuiker niet stijgen. Als je de insuline telkens rond de maaltijd toedient, kan het zijn dat het te weinig is. dan zou meer spuiten een optie kunnen zijn. Bij diabeten is het altijd even zoeken naar de juiste medicatie en het juiste voedingspatroon.

je zou je kunnen verdiepen in het ziektebeeld om zo meer begrip te krijgen van hoe de betrokken hormonen werken op de bloedsuiker gehaltes. de website van het diabetes fonds geeft duidelijke informatie.

als afsluiter:

luister naar de arts. die heeft er langer voor geleerd en ziet niet suf in een nachtdienst antwoorden te tikken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding