Is het raar als je buik opzwelt tijdens het douchen?

Ik ben een jongen van 13 jaar, en als ik douch da zwelt mijn buik erg sterk. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

De enige reden die ik zou snappen is dat je je buispieren ontspant. Hierdoor 'zakt alles wat uit'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spieren verslappen. Die houden normaal je buik tegen. Is normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn gok: je ontspant waarschijnlijk je spieren, waardoor je buik wat verder naar voren gaat steken. Het kan ook zijn dat je normaal wat 'hoger' ademt, en door de ontspanning van de warme douche, en misschien ook door het inademen van de vochtige warme lucht, meer via je buik gaat ademen, en minder met alleen je borst. Dan lijkt het alsof je buik meer uitzet.

Weet je trouwens zeker dat het alleen gebeurt tijdens het douchen, en niet ook op andere momenten dat je staat? Misschien valt het wel vooral meer op, omdat je jezelf niet zo vaak zonder broek zo ziet staan?