Snel buitenadem

Sinds 3 dagen heb ik oorpijn,keelpijn en duizeligheid. 2 week geleden ben ik al naar de dokter geweest omdat zuurstof mij geen voldoening geeft. Alsof ik in een seconde 5 keer naar adem moet happen voor een gevoel dat ik weer genoeg adem heb gehaald, kan het niet uitleggen.
Sinds vanochtend ben ik helemaal buitenadem als ik uit mijn bed kom, uit mijn bureaustoel, ik loop de trap af en sta alsof ik net een marathon heb gelopen. Van de kastdeur openen word ik een tikkeltje duizelig en ben nog steeds buiten adem van alles wat ik heb gedaan.

De huisarts zei over het ademhalen dat er niets aan de hand was, een normale man van 20 jaar heeft 510 ... inhoud van longen ofzo, ik heb 580. Ben zelf nog maar 15 jaar, dus dat was super goed zei die.

Moet ik terug naar de dokter of niet=

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een ding, ik ben voor het buiten adem raken niet na de dokter geweest.
En als ik buitenadem ben wacht ik en als ik dan bijv de trap weer oploop ben ik boven weer aan het hijgen.

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Ja, ga terug naar de dokter. Je symptomen kunnen echt op alles wijzen, een huisarts kan dit goed beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de dokter niets lichamelijks kan vinden kan het ook aan je ademhaling zelf liggen. Heb je misschien last van hyperventilatie? Dan heb je ook het gevoel naar adem te happen en voel je je duizelig. Daarbij heb je dan ook vaak last van tintelingen in je handen en lippen.

Oorpijn en keelpijn kan een opkomende griep of verkoudheid zijn. Dat hoeft niets te maken te hebben met je ademhaling.

Kijk hier eens of je symptomen herkent: http://www.chronischehyperventilatie.nl/symptomen#test5

Ademhalingsoefeningen kunnen dan helpen: http://www.chronischehyperventilatie.nl/oefeningen

Mocht dit het niet zijn en/of je twijfelt, ga dan gewoon even terug naar je huisarts en leg je klachten (weer) voor. LLaat je vooral niet afschepen, ook al zou het iets "onschuldigs" zijn. Jij hebt er wel last van en wellicht kan er iets aan gedaan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je best aan eens een bloedafname te doen.
De symptomen kunnen dus alle richtingen uit gaan met een bloedafname kunnen al zeer veel en ernstige ziektes uitgesloten worden indien deze normaal zouden zijn. Dus terug naar de dokter raad ik je ten sterkste aan.