Is liefde een verzonnen gevoel?

Ik vind het zo raar,je kan iemand leuk vinden en toch niet verliefd zijn,is verliefdheid eigenlijk niet verzonnen?
Het is toch ook wetenschappelijk niet te verklaren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Liefde is geen verzonnen gevoel. En het is nadrukkelijk wel wetenschappelijk aan te tonen dat de hormoombalans en de hersenactiviteit veranderen in situatie van verliefdheid.

nee want je kan geen gevoelens bedenken.. want dan heten het geen gevoelens meer.. Toegevoegd na 1 dag: haha nu bedenk ik me nadat ik 4 - heb gekregen ,dat het lijkt alsof dat je wel gevoelens kan bedenken. want ik krijg ook geen reactie met een correctie van iemand.

Verliefdheid is een gevoel dat iemand heeft in het begin van een liefdesrelatie of eenzijdig zonder relatie, alhoewel sommigen (vaak levenspartners) het voor de rest van hun relatie ervaren met elkaar. Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt als de persoon het doelwit van de verliefdheid ziet. De hormonen die vrijkomen zijn verslavend, waardoor de persoon de geliefde zo vaak mogelijk wil zien. Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief. Bijna iedereen kent deze wetenschappelijke verklaring van verliefdheid. Eén van die stoffen, fenylethylamine, is een zogenaamde 'oppepper' waar je een heel actief gevoel van krijgt. De 'vlinders' in je buik worden afgegeven in een bepaald deel van de hersenen, de hypothalamus, die de bijnier een signaal geeft dat er bepaalde hormonen moeten worden aangemaakt.

Bronnen:
Wiki en deze: ...

Liefde is echt. Daar draait het leven om. ;-)

Ik vind liefde is niet verzonnen Je kan op iemand verliefd zijn wanneer je steeds maar aan hem of haar moet denken ook al doet hij ,zij je pijn en ben je jaloers en je kan maar niet loslaten.

Liefde zelf is niet verzonnen, de benaming 'liefde' wel. Mensen voelen dat, hebben het erover en geven het een naam. Het had net zo goed anders kunnen heten, maar het heet nu eenmaal liefde. En dat is een mooi woord:)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100