Ik heb heel erg pijn in mijn rug, wat moet ik nu doen tegen de pijn?

Ik heb heel erg pijn in mijn rug omdat ik ongesteld moet worden. Alleen ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen om de pijn minder te maken.
Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes Lianne.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga naar de huisarts, die weet precies wat hij moet geven of doen tegen de pijn! Middeltjes zoals iboprufen. En diverse spierbalsem werken wel. Maar we weten niet waarom je last hebt van rugpijn

Hittepit op je rug of een kruik!

Je huisarts - of de huisartsenpost, als je niet wil wachten tot morgen - kan je extra sterke pijnstillers voorschrijven die je zonder recept niet kunt kopen. Maar misschien volstaat een extra paracetamol ook al. Die mag je 2 innemen (van 500 mg) in 1 keer. Beterschap!

Je kunt altijd een pijnstiller (bv paracetamol) nemen. Als die niet sterk genoeg zijn, dan kun je een keer je probleem voorleggen aan de huisarts. Iedere maand veel pijn is namelijk in deze tijd niet meer nodig. Hij kan je dan eventueel een sterkere pijnstiller voorschrijven die je bij deze rugpijn (ivm menstruatie) kunt gebruiken.

Heb je niet iemand die je rug dan even kan masseren? Met een lekkere warme olie is dat heerlijk! Wanneer ik het geluk heb dat iemand dit voor mij wil doen, voel ik de pijn zo wegtrekken! Een warme douche, met de straal op je onderrug gericht, wil ook wel eens helpen.

Warmte, beweging (lijkt vreemd, maar werkt vaak goed bij menstruatiepijn), massage, pijnstillers (paracetamol heeft het minste bijwerkingen, maar middelen als ibuprofen of naproxen werken vaak beter bij menstruatiepijn). Een houding die de rug ontspant is met je benen omhoog, knieën en heupen in een hoek van ongeveer 90 graden, een kussen onder de knieën bij liggen op de rug is vaak ook al fijn.

Een lekker warm bad helpt wel. En veel drinken! (vocht dan)

één pijnstiller nemen of zelfs 2 pijnstillers ineens innemen met een glas water bijvoorbeeld van het merk Daphalgan 500 bruistablet. Een warmwaterkruik tegen je rug aanleggen en eventueel een dutje doen. Als je weet dat de rugpijn voortkomt van dat je ongesteld gaat worden is het gewoon enkele dagen die pijnstillers nemen en gaat de rugpijn vanzelf weer weg. Een telefoontje doen naar je huisarts kan je ook altijd doen en gewoon even zeggen dat je die rugpijn hebt, hij/zij zal jou advies geven als hij/zij jouw als patiënte ter harte neemt.

warme douche, warm bad, kruik, onder de wol, pijnstiller nemen en lief zijn voor jezelf. wat je ook kan doen is naar de huisarts gaan. zelf had ik er ook enorm veel last van vroeger en was een paar dagen uit de running omdat ik beroerd en opgerold in mijn bed lag. de pil kan verlichting geven bij dit probleem, en wordt behalve als voorbehoedsmiddel ook voorgeschreven bij hevige menstruatiepijn. succes, ik hoop dat je een oplossing kan vinden hiervoor

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100