OMDAT JE BESTAAT...

en daarom heb je de luxe om je af te vragen waarom je bestaat... En de luxe om het niet te weten EN om het te willen en kunnen weten...

Misschien is jouw doel wel, dat jij je kunt afvragen waarom je bestaat... En dat je er vervolgens een heel leven aan wijdt...

Dus: Golf zoekt oceaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

om dezelfde reden dat ik besta...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden, als je het niet af wilt doen met: 'om je voor te planten'.

Iedereen heeft zijn geheel eigen redenen om te wíllen bestaan. Om je dromen en wensen laten uitkomen, om je geluk achterna te streven, voor je ambities en passies.
Misschien om anderen gelukkig te maken en daarmee zelf gelukkig te worden of zelfs iets te kunnen betekenen voor de mensheid.

Je hebt maar een beperkte tijd hier op aarde; vul die zelf in naar jouw wensen om iedere dag je bed weer voor uit te komen zodat je op het eind kunt zeggen waarom jij hier geweest bent, hier had moeten zijn, de toevoeging die jouw aanwezigheid de wereld of je omgeving heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je ouders op het juiste moment de liefde bedreven en daardoor de chromosomen van twee mensen op unieke wijze samensmolten zodat alleen jij daaruit voort kon komen.
Als je bedoelt, waarom ben ik op aarde dan denk ik om je leven te leven en eruit te halen wat erin zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nijlpaarden en de Tjiftjafs al uitverkcoht waren. De enige optie was de Mens of de Snavelvlieg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al vaak op geantwoord: om te leren voor een volgend leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je er bent.
Omdat er waarschijnlijk 2 personen waren met een kinderwens of minimaal 1 persoon die jou 9 maanden heeft gedragen en jou op deze wereld zetten.
En nu je waarschijnlijk oud genoeg bent, mag jij je steentje bijdrage in deze wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat jij bestaat dat heeft geen reden.
invulling aan je leven zul je zelf moeten geven.
Rieneke1
14 jaar geleden
Om je voort te planten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te LEVEN.!!!
En laten leven. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een vraag waar o.a. filosofen zich al jaren over buigen en waar heel veel over is geschreven. Het is niet mogelijk er een kort juist antwoord op te geven.

Een beschrijving op de site van wikipedia geeft al aan dat er verschillende uitgangspunten zijn:
"De zin van het leven is de diepere betekenis waar het bestaan al dan niet mee beladen is.
Het gaat hier in het bijzonder om de periode tussen geboorte en dood, en het eventuele spiritueel bestaan dat de lichamelijke dood overstijgt.
Volgens verschillende religieuze en metafysische theorieën is de zin een principe dat de fysieke wereld overstijgt.
Volgens materialistische en naturalistische verklaringen dient het leven geen hoger doel."
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zin_van_het_leven

Enkele boektitels die het onderwerp beschrijven zijn:
- Over de zin van het leven : filosofisch essay / Jean Grondin. - Kampen : Klement ; [Kapellen] : Pelckmans, cop. 2005. -
ISBN 9077070680
- Vraag naar de zin van het bestaan! : het zoeken naar hedendaagse antwoorden / door Michiel Angenent. - Best : DAMON, cop. 1995. -
ISBN 9055731536.

Verder kunt op de volgende website een aantal citaten vinden "over het leven":
http://www.vandrieldejong.demon.nl/citaten/citaten_leven/citaten_over_het_leven.htm

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Melbiez;

Omdat je denkt; "cogito ergo sum": "ik denk dus ik besta".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige reden is m.i. dat de mens bestaat om voor nageslacht te zorgen. In één der oudste geschriften werd reeds gezegd: Gaat henen en vermenivuldigt U.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom dat zie je pas waneer je 80 bent