Ik kom nu slecht mijn bed uit 's ochtends. Wie heeft er goede tips?

Ik slaap wel genoeg uur per nacht. tussen de 7 a 8 uur.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je lichaam geeft aan dat het niet voldoende uitgerust is. Hiervoor zijn een aantal redenen te bedenken die allemaal of geen van allen op jouw specifieke situatie van toepassing zijn: 1) Zorg voor ritme: Elke dag op een andere tijd naar bed gaan is onverstandig. Als je 7 dagen in de week tussen 11 en 11:30 naar bed gaat dan zal je merken dat je sneller inslaapt, dieper slaapt en beter uitrust 2) Als je veel dingen aan je hoofd hebt: Zorg dat je de punten voor de volgende dag op papier zet. Door dit spiekbriefje kan je hoofd loslaten, en slaap je dieper 3) Eet niet te veel de laatste 2 uur voor het slapen gaan. 4) Drink geen caffeine houdende dranken de 4 uur voor slapen gaan. Dan slaap je dieper 5) Alcohol afbreken kost veel moeite. Drink 's avonds geen / minder alcohol houdende drank. Je zal dieper slapen en beter uitrusten

Ik denk dat bijna iedereen daar wel last van heeft als de dagen korter worden, en het weer kouder wordt. Zorg in ieder geval dat als het echt lastig wordt, je je bed uitmoet om de wekker uit te zetten. Als je er eenmaal uit bent ga je niet snel weer terug!

De wekker aan de andere kant van de kamer zetten, zodat je wel genoodzaakt bent je bed te verlaten om het kreng af te zetten. Dat gecombineerd met slapen met het raam wijd open, waardoor je door de kou direct wakker bent.

Zorg voor regelmaat. Toegevoegd na 47 minuten: Ik heb ook een hekel aan mijn vroege diensten, laat mijn mobiel die mn wekker is 10 min. eerder aflopen zodat ik even het nieuws op tv kan kijken terwijl ik nog in bed lig. (snooze zodat ik niet weer in slaap kan vallen) Ook heb ik geen standaard irri wekkergeluid maar heb mijn kleinkind "oma wakker worden" laten roepen en heb dat als beltoon ingesteld. Dus laat iemand op een lieve toon je wakker roepen via je wekkertoon.

Er zijn springwekkers te koop, die springen van je nachtkastje, en die moet je gaan vangen.. Dus dan ben je er gelijk uit;-)) Toegevoegd na 8 minuten: http://www.nonplusultra.nl/product/13232/clocky_de-rijdende-wekker/

Wat bij mij helpt: Zet de wekker (desnoods) wat vroeger en trakteer jezelf allereerst op een heerlijke warme douche. Daar verheug ik me direct op zodra de wekker gegaan is. Neem een lekker uitgebreid ontbijtje waar je je van te voren ook al op kunt verheugen en zo begin je met een prima gevoel de dag zonder nog aan je bed terug te denken. Tenzij je, zoals ik nu, met buikkrampen en tekort aan slaap op je werk zit natuurlijk.

Je schrijft wel dat je genoeg slaapt, maar wie bepaalt dat? Je lijf geeft aan dat je nog niet genoeg geslapen hebt, daarom kom je moeilijk uit je bed. Zorg voor regelmaat, ga gewoonlijk op hetzelfde tijdstip naar bed en doe er voorlopig eens anderhalf uur bij. Je zult zien dat je dan veel fitter wakker wordt, waarschijnlijk zelfs helemaal geen wekker meer nodig hebt op den duur. Het is heel waarschijnlijk dat blijkt dat nadat je een aantal weken dat nieuwe ritme hebt toegepast je gewoon uit jezelf (te) vroeg wakker wordt, dan kun je gaan proberen met weer wat later te gaan slapen als je liever 's avonds langer wakker blijft, of je neemt een abonnement op een ochterndkrant :)

Mijn vriendin wil altijd nog even een half uur blijven liggen nadat de wekker is gegaan. Gewoon om lekker wakker te worden. Dit plant ze gewoon in. Ik moet zeggen dat ik dat nu ook heb in deze tijd. Dus 2 a 3 keer snooze. Zelf heb ik ook een wake-up light. Wordt ik niet abrupt wakker door die herrie.

Ga naar een site waar je kunt testen hoe je optimale slaapritme is over een etmaal... Als je dat kent, weet je hoe laat je moet gaan slapen en hoe laat je op moet staan voor jou optimaal... Als je je aan je optimale slaapritme houdt hoef je minimaal lang te slapen...

Bronnen:
http://www.jpchelpdesk.nl/Internet/Welzijn...

Zet je wekker 20 min. vroeger dan dat je echt moet opstaan. Schuifel als een blinde mol naar de keuken, zet een bakkie, (thee of koffie naar smaak) en duik daarmee terug in bed. Heel bewust genieten van elk lekker warm slokje en het heerlijke warme plekje waar je zit, evt met een muziekje erbij. En dan onder de douche, en laat de dag dán maar komen.....

Bronnen:
af en toe om 03.10 op moeten staan.....

kijk eens bij kijkshop. Daar hebben ze voor 11 euro volgens mij een vliegende wekker. Veel goedkoper en sterkte met vangen;) (het is niet toegestaan om een net te gebruiken om de wekker te vangen onder alle omstandigheden)!!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100