Ik wil het dieet gaan volgen waarbij je geen brood en geen aardappels mag gebruiken. Weet iemand meer over dit dieet?

Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat zij op deze manier zonder problemen flink wat kilo's zijn kwijtgeraakt Toch vraag ik mij af of je hier tekorten door kunt krijgen en hoe het kan dat je op deze manier zoveel kilo's kwijtraakt want je mag verder alles blijven eten zoals je daarvoor deed.
Dus mijn vraag is wat de nadelen van dit dieet zijn.
Alvast dank voor uw reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook van mensen gehoord die het meer dan een jaar geleden gedaan hebben en nog steeds die kilo's kwijt zijn?
Dat is namelijk een véél betere graadmeter dan hoeveel mensen er zijn die het nu doen of net gedaan hebben en kilo's kwijt zijn geraakt.
Bij bijna alle diëten waarbij je minder calorieën binnenkrijgt dan voorheen val je in het begin wel af, maar bij de overgrote meerderheid krijg je die kilo's met rente terug wanneer je weer normaal eet.

Het beste antwoord

Je kan recepten en wetenswaardigheden vinden op de site scdiet.nl, dit is een site voor mensen die door darmklachten minder koolhydraten eten. Het dieet is erg goed vol te houden en je kan er prima mee afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hebt het over een koolhydraatbeperkt dieet. Dat zijn diëten als Atkins, South Beach en Dr. Frank.

Koolhydraten zitten ook in fruit, pasta, rijst, suiker, etc.

Die diëten werken op zich wel, maar het nadeel is dat het gebaseerd is op een niet-normaal eetpatroon. Als je wat kilo's kwijt bent, en je bent klaar met je dieet, verval je daarom snel weer terug in je oude patroon.

Diëten die gebaseerd zijn op een aanpassing van je eetpatroon, waarbij je dus wel alles mag hebben, zijn op de lange termijn beter.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar geen brood eten en geen aardappels eten vind ik niet echt een abnormaal eetpatroon. Ik bedoel in China eet men ook voornamelijk rijst en ook geen brood. Die hebben toch ook geen koolhydraattekort en Chinezen zijn vaak slank. Hoe zit dat dan?
bamibal
12 jaar geleden
Omdat, zoals in mijn antwoord ook staat, er in rijst ook koolhydraten zitten. Rijst mag je dan dus ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alleen brood en aardappel niet mag, is er niet zoveel aan de hand, dit zijn maar 2 van de vele koolhydraatbronnen. Maar meestal zijn dit slechts voorbeelden, omdat dit voor veel mensen de meest gebruikte koolhydraatbronnen zijn, en mag je ook andere granen niet eten. En dan is het niet zo'n normaal eetpatroon meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het dieet waar ik heb over heb mag je wel rijst eten. Het gaat echt alleen om het niet eten van brood en aardappels.
Het heet het Atkins dieet. Het komt er op neer dat je veel gewicht verliest omdat je lichaam de energie niet meer uit koolhydraten haalt die in bv brood en aardappelen zitten maar uit vet.

Een probleem ermee is dat je veel verzadigde vetten eet, dat is schadelijk voor je hart en bloedvaten. Ook zou het grote gewichtsverlies voornamelijk te danken zijn aan vochtverlies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt het Atkins dieet, het dieet dat koolhydraten verbiedt of in de tweede fase zeer beperkt toestaat?

Je past je eetpatroon aan met veel vet en eiwiten weinig zetmeel en suikers.
Graanprodukten, aardappels, pasta en rijst zijn verboden en het is best oeilijk in het begin want het gaat in tegen onze eetgewoontes. Groente, fruit en melk zijn slecht is kleine mate toegestaan, maar vlees, kaas, eieren, room, boter en mayonaise is weer geheel vrij om te eten.

Een bezwaar bij dit dieet is dat het voor langere tijd volgen zorgt voor weinig vitaminen en mineralen voor je lichaam. Je eet nl. weinig groente en fruit en weinig graanprodukten. Om voldoende waardevolle stoffen binnen te krijgen moet je dus eigenlijk aanvullende supplementen toevoegen in de vorm van tabletten ofzo.

Het voordeel is dat het in het begin erg snel werkt en makkelijk is vol te houden.
Het nadeel is dat je de eerste week last kan hebben van duizeligheid en de energie mist als je wilt sporten.

De eerste fase verlies je veel gewicht en deze fase mag je niet langer dan 2 weken volhouden.
De tweede fase waarin je verder gaat met vet verbranden moet je elke week 5 gram meer koolhydraten toevoegen en je stopt hiermee als je nog maar 5 kg. van je streefgewicht af bent.
Fase 3 bestaat uit het bepalen van een ideale hoeveelheid koolhydraten en hierbij val je niet af maar komt ook niet aan.
Dit gaat dan over in de 4de fase waarin het de bedoeling is dat deze een levenslange handhavingsfase wordt.
het doel is om niet terug te vallen in een ongezond eetpatroon. het gebruik van suiker blijft verboden en wel moet je blijven bewegen om het dieet te ondersteunen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel niet het Atkins dieet.
de meeste mensen doen dit door alleen soep te eten en water te drinken werkt echt goed