Zijn er natuurlijke manieren om je ongesteldheid uit te stellen, zonder dat je vruchtbaarheid op lange termijn er aan kapot gaat?

Natuurlijke manieren, dus niet de pil, spiraal ed.
Ik vraag het mij gewoon af.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vrouwen met anorexia menstrueren niet meer. Maar dat lijkt me niet zo lekker om te hebben, hoewel er geen pil aan te pas komt. Als ze later weer gaan eten, zijn ze ook weer gewoon vruchtbaar. In de oorlog in de kampen, menstrueerden de vrouwen ook niet meer. Toegevoegd na 12 uur: O. o, wat heb ik toch gezegd! Mijn antwoord was min of meer cynisch bedoeld!. Uiteraard moet je niet proberen om de natuurlijk menstruatie te stoppen. Een gezonde vrouw is blij als haar lichaam werkt. De natuur, zo had ik het moeten zeggen, zorgt ervoor dat een lichaam dat niet voldoende voeding krijgt, geen energie meer in de menstruatie hoeft te stoppen! En, uiteraard, als iemand jarenlang is uitgehongerd, bestaat een grote kans dat de menstruatie niet meer op gang komt.

Nee, die zijn er niet. Je bent en blijft een vrouw, afhankelijk van de stand van de maan, want dat is waar menstruatie om draait, of je nu wilt of niet. Maak er niet zo'n punt van. Wees blij met het feit dat je ongesteld wordt iedere maand; het is het teken dat je vruchtbaar en gezond bent.

Een zwangerschap.... En volledige borstvoeding. Dan ben je heel lang niet ongesteld!

Het is voor zover ik weet ongezond om niet te menstrueren, vandaar ook dat de natuur er waarschijnlijk geen oplossing voor heeft. Wel kun je bepaalde zaken zoals onregelmatige en pijnlijke menstruatie eens proberen aan te pakken met natuurlijke middelen. Zie bron.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100