Zijn er natuurlijke manieren om je ongesteldheid uit te stellen, zonder dat je vruchtbaarheid op lange termijn er aan kapot gaat?

Natuurlijke manieren, dus niet de pil, spiraal ed.
Ik vraag het mij gewoon af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Het hoort nu eenmaal bij het vrouw-zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaat een menstruatie cup mss proberen? ik weet ook dat bv prostituees zich laten "spoelen" dan zijn ze in 5 min van hun menstruatie af . alleen geen idee waar je dat kan laten doen en of dat schadelijk is .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zo'n cupje ben je nog gewoon ongesteld hoor, het gehannes met schapen en matrassen is alleen wat minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL#stippel!!!!+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n cupje vind ik alleen maar smerig haha. Ik wil het zelf niet hoor, niet meer ongesteld zijn, vroeg het me alleen af. Weet nu al niet eens meer hoe die vraag bij me opkwam haha.

Antwoorden (4)

Vrouwen met anorexia menstrueren niet meer. Maar dat lijkt me niet zo lekker om te hebben, hoewel er geen pil aan te pas komt. Als ze later weer gaan eten, zijn ze ook weer gewoon vruchtbaar.
In de oorlog in de kampen, menstrueerden de vrouwen ook niet meer.

Toegevoegd na 12 uur:
O. o, wat heb ik toch gezegd!
Mijn antwoord was min of meer cynisch bedoeld!.
Uiteraard moet je niet proberen om de natuurlijk menstruatie te stoppen. Een gezonde vrouw is blij als haar lichaam werkt.
De natuur, zo had ik het moeten zeggen, zorgt ervoor dat een lichaam dat niet voldoende voeding krijgt, geen energie meer in de menstruatie hoeft te stoppen!

En, uiteraard, als iemand jarenlang is uitgehongerd, bestaat een grote kans dat de menstruatie niet meer op gang komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dat noem jij natuurlijke manieren? anorexia en strafkampen? doe eens even normaal.
Ritsuka
12 jaar geleden
In sommige gevallen is het lichaam zo beschadigd dat je nooit meer vruchtbaar word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zucht...teleurstellend hoor. Dit is toch geen antwoord op de vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor alle anorexia patiënten; het is een misvatting dat je daarna weer 'normaal' vruchtbaar bent...dat is in lang niet alle gevallen zo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry..maar dit is wel degelijk een antwoord op mijn vraag. Door de anorexia wordt HET LICHAAM dus niet meer ongesteld.
Dit is wel een goed antwoord, alleen wist ik dit al wel.
Toch bedankt!
Ritsuka
12 jaar geleden
Het is wel een antwoord hoe je niet meer ongesteld word, maar geen antwoord hoe je daarna weer vruchtbaar bent. Deze gevaarlijke 'methode' heeft een grote kans dat je daarna de rest van je lichaam onvruchtbaar bent, zelfs als je gewicht weer gezond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat toch duidelijk: Als ze later weer gaan eten, zijn ze ook weer gewoon vruchtbaar. Ik vroeg helemaal niet om uitleg HOE je weer vruchtbaar zou worden, maar een manier waardoor je op lange termijn nog wel vruchtbaar bent. Daarbij bepaal ik toch zeker wel wat ik een goed antwoord vind?
Ritsuka
12 jaar geleden
Het staat wel in dat antwoord, maar is niet altijd juist. Als je korte tijd anorexia hebt, ben je meestal weer vruchtbaar zodra je een gezond gewicht hebt.
Maar als je jarenlang worstelt met je gewicht en anorexia hebt, DAN ben je waarschijnlijk onvruchtbaar voor de rest van je leven, omdat alles beschadigt is wegens het gebrek een voedingsstoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een ander verhaal haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
InekevL, ik begreep het :)
Nee, die zijn er niet. Je bent en blijft een vrouw, afhankelijk van de stand van de maan, want dat is waar menstruatie om draait, of je nu wilt of niet.

Maak er niet zo'n punt van. Wees blij met het feit dat je ongesteld wordt iedere maand; het is het teken dat je vruchtbaar en gezond bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kunt ook ongesteld zijn en niet vruchtbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar daar gaat de vraag niet over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij geeft aan dat je daarom blij moet zijn met de ongesteldheid vanwege vruchtbaarheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, zat vrouwen die ongesteld worden maar niet vruchtbaar zijn en ook zat vrouwen die ongesteld worden maar absoluut niet gezond zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lavender, ik maak er geen punt van hoor, ik heb totaal geen problemen met ongesteld zijn...niks te klagen.
niko
12 jaar geleden
stom misschien dat ik het vraag,maar wat heeft het met de stand van de maan te maken?
Een zwangerschap.... En volledige borstvoeding. Dan ben je heel lang niet ongesteld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu je het zegt, je hebt gelijk! Gezonde manieren om niet ongesteld te zijn zonder pil. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ohja! Dat is er ook een hahaha :p
Het is voor zover ik weet ongezond om niet te menstrueren, vandaar ook dat de natuur er waarschijnlijk geen oplossing voor heeft. Wel kun je bepaalde zaken zoals onregelmatige en pijnlijke menstruatie eens proberen aan te pakken met natuurlijke middelen. Zie bron.