Ik heb erg dik haar. Ik heb het in de zomervakantie van 2010 laten knippen tot me schouders. En het is nu weer terug gegroeid. Het is pluizig. Help?

Nu het weer zo lang is, is het dus pluizig, en droog.
Ik heb in de zomervakantie van 2011 highlights in laten doen. ( alleen de bovenste laag van me haar ). Maar, het is HELEMAAL pluizig. De klitten vallen best mee. Maar het is O pluizig, en droog. Als ik thuis ben, en ik kam het in de morgen en het zit goed. En ik blijf een paar uur thuis, blijft het ook goed. Maar op school, op de fiets word het ZO lelijk, en op school HELEMAAL pluis. En als ik terugkom thuis, en ik zit 2 uur in me kamer zit het weer perfect!
Laagjes heb ik al gedaan, maar toen deed ik haar over mn schouders, en dat was heel kort en achter was het lang ( de bedoeling ), maar ik wil geheel lang haar! Echt heel belangrijk! ( dit is hoe me haar nu is als het pluizig is, zie foto ). Is Uitdunnen een oplossing? Maar ik wil LANG haar !! En als ik 2 plukken pak en over me schouder doe, wil ik ze ook lang! ( dus laagjes kan niet dan ? )

Toegevoegd na 2 minuten:
En zo was me haar eerst, lang en mooi! Zo wil ik het weer! ( ik ben dus die linker, in de paarse jas ).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Dat pluizige komt omdat je haar is afgebroken, Waarschijnlijk door je highlights. daardoor kan het bij vochtig weer gaan pluizen, omdat het het gewicht van de rest van de haar mist om het naar beneden te houden.

Ik hou je aanraden om verzwarende middelen te gebruiken.
anti pluis/ anti frizz ik zelf ben tevreden met dat spul van Syloss.
Daarnaast een haarbeschermer gaan gebruiken voor het föhnen helpt ook ( ook Syloss)
tevens een maskertje 1 à2 keer peer week. en een föhn met ionen helpt ook (Phillips)
Zou hou ik mijn haar onder controle
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar me haar is helemaal pluizig. En ik had alleen highlights, en alleen in de bovenste laag.
Voor het föhnen, stijlen, krullen altijd een beschermend product zoals bijvoorbeeld mousse of serum gebruiken.
Zelf had ik ook highlights en daar werd mijn haar ook pluizig van, toen gebruikte ik altijd Biosilk. Misschien wat prijzig, maar ik deed er toch zeker een jaar mee, minimaal, je hebt er maar een paar druppeltjes van nodig per keer. Iedere week een maskertje is ook goed voor je haar, zelf kan je ook maskers maken met spullen thuis, zoek maar eens op google (bijv. mayonaise).
Was je iedere dag je haar? Zo ja, stop daar dan mee en probeer om de dag of om de 2 dagen. Het zal de eerste paar keer snel vettig zijn omdat je haar gewend is om iedere dg gewassen te worden, maar iedere dag je haar wassen is heel slecht en maakt je haar alleen nog maar droger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik was mijn haar 2x per week.
Ik heb ook vaak pluizig haar, maar je moet het niet gaan uitdunnen hoor. Koop een goede stijltang en schaf wat producten aan. Bijvoorbeeld Silk Therapie. Dat kan je kopen bij de Douglas voor ongeveer €17,50. Ik gebruik dit product zelf, daarom adviseer ik die, want het helpt echt! Eerst dat spul in je haar kneden (niet te veel!!) en dan met de stijltang je haren gaan stijlen. Doe dit laagje voor laagje. De haren in de nek eerst en dan steeds hoger op je hoofd zeg maar. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een stijltang is slecht voor je haar, zeker bij dagelijks gebruik -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschillende kappers zeggen dat het niet zo is, als je er maar wel de juiste producten bij gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik kan zonder dat product mijn haar ook mooi styl zonder pluis krijgen als ik het styl. Maar het is de bedoeling dat ik natuurlijk van de pluis af kom!
Koop een braun ionische borstel. Dit werkt bij mij heel goed. Kost wel wat maar uiteindelijk minder dan al die middeltjes die toch niet werken. Verder kan ik je adviseren om naar een kapper te gaan, die kunnen je goed adviseren. Maar laat je niet verleiden tot het kopen van allerlei duren shampoos e.d , dat is echt zonde van het geld en helpen vaak niet.