Hoe reageer je correct als je ergens word benadeeld?

Ik ben zelf een beetje explosief karaktertje. Voor een deel zit dat er in denk ik en voor een dele zo gegroeid. Ik ben nu ruimt volwassen en niet dat ik daar trots op ben het heeft voor en nadelen. Maar ik heb de neiging bij vermeend onrecht agressief te worden naar degene. Ook al weet ik dat degene er soms ook niet zoveel aan kan. Graag serieuze antwoorden, iets war ik zelf beter van word. IK ben soms beetje angstig dat ik iemand in elkaar sla.. ook al ben ik juist eigenlijk ook helemaal niet bang .. begrijp je het nog?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je me trouwens ziet denk je leuk jonge mooie vent;) voor de dames dan';

Toegevoegd na 1 minuut:
zeggeze;;;

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Probeer bij jezelf te bedenken of je daadwerkelijk onrecht wordt aangedaan. Dan: Kan dit verandert worden. En dan: Is de persoon tegenover mij daadwerkelijk verantwoordelijk hiervoor. Door die drie dingen te overwegen ben je meteen je eerste impuls al kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leer jezelf aan om eerst tot 10 te tellen voor je reageert, dan reageer je minder impulsief en je zal merken dat je dan ook rustiger bent.
Zal niet zo maar lukken, maar oefening baart kunst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan meiden denk je de hele dag al.........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook niet hardop tellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te laat voor wat ?
Add aandachtstoornis en dan krijg je soms woedeuitbarstingen
Adhd als je te veel energie hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
esth0r
12 jaar geleden
ADD= attention deficit disorder (aandacht tekort stoornis)
ADHD=attention deficit hyperactive disorder(aandacht tekort hyperactief stoornis) bijna dezelfde stoornissen dus, echter bij ADHD is er sprake van hyperactiviteit, woedeuitbarstingen kunnen in beide gevallen (echter vaker bij adhd) voorkomen, meestal uit frustratie. in essentie draait het allebei om een tekort aan aandacht voor de dingen waar men mee bezig is.
Mss denken de mannen dat ook wel :)

Het enige wat je kunt doen is tot tien tellen en tegen jezelf zeggen: rustig blijven.
Dat helpt. En je moet het zelf ook echt willen anders lukt het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste vind ik het niet relevant of je voor de dames een leuke jonge mooie vent bent. Het gaat om je gedrag in bepaalde situaties. Ik zou je aanraden om naar een psycholoog te gaan en kijken waar dit vandaan komt en hier wat aan doen. Er worden genoeg cursussen op dit gebied gegeven. Geef jezelf handvaten om hiermee om te gaan, dit wordt voor jou en je omgeving ook prettiger.