Hoe lang duurt het eer mijn menstruatie weer normaal is?

Ik ben in augustus gestopt met de pil vanwege onze kinderwens. In september ben ik gewoon ongesteld geworden, daarna is de menstruatie een hele tijd uitgebleven en nu verlies ik sinds 2 a 3 weken dagelijks wat bloederig slijm. Net te weinig voor een maandverband, dus ik vraag me af of ik dit als een echte menstruatie moet beschouwen. Hoe lang gaat dit nog duren of is het definitief veranderd? En is het wel normaal dat dit zolang aanhoudt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Verschillend per persoon. Maar dit geeft een indicatie:

"Vaak is de cyclus in het eerste half jaar na het stoppen met de pil erg onregelmatig, vaak met lange cycli. Na een half jaar heb je meestal weer een normaal menstruatieritme, soms al veel sneller, maar bij sommigen kan het ook meer dan een jaar duren. Van een normaal menstruatieritme wordt gesproken bij een cyclus tussen de 21 en 35 dagen met minimaal 2 dagen helderrood bloedverlies."

Er zijn veel klachten na het stoppen. Het kan zelfs lijken dat je zwanger lijkt.

Voorbeelden van klachten na het stoppen van de pil zijn:
buikkrampen
buikpijn
misselijkheid
hoofdpijn
pijnlijke borsten
pijnlijke tepels
stemmingswisselingen
puistjes
onregelmatige menstruatie

Het bloed dat je onregelmatig verliest zijn waarschijnlijk een soort van onttrekkingsbloedingen.

Mocht je echter twijfelen, even naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan daarna ook.

Andere antwoorden (1)

Verschilt per persoon wanneer het lichaam hersteld is van de pil. Toch zeker 2-3 maanden, maar bij sommige kan het tot 2 jaar duren.
Gewoon afwachten, en je kunt altijd oefenen voor kinderen maken natuurlijk ;)
Wie weet lukt het nu al, succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het bloederige slijm volgende maand nog is, zou ik toch even naar de huisarts gaan.
Ritsuka