Hoe kan ik mezelf aansporen die kilo's kwijt te raken?

Kvoel me minder aantrekkelijk, heb een overgewicht van 30 kilo (omdat ik ook zeer klein ben), ik probeer steeds af te vallen maar het lukt me gewoon niet, ik wil het heeel erg graag. Hoe krijg ik dat nou voor elkaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

neem een foto van iemand op wie je wilt lijken met omvang. en dan gewoon sonja bakker dieet volgen. als je het moeilijk krijgt pak je de foto erbij en dan moet je goed gaan nadenken wat je nou wil. tip: vertel ook tegen niemand dat je gaat afvallen stel je stopt met dieet gaat iedereen vragen wrm. heeel veeel suc7

Als die extra kilo's jou echt zo dwars zitten, ga dan eerst eens wat minder vet eten / snoepen / snacken. Leer jezelf een gezond eetpatroon aan, dus drie keer per dag een normale, voedzame maaltijd waar je voldoende energie van krijgt: ontbijt met volkorenbrood en niet al te vet beleg (dus beperk de vleeswaren) en niet al te zoet beleg (dus beperk de chocola). Je kan ook ontbijten met yoghurt en muesli. Als lunch: geen broodjes kroket en dat soort onzin, maar een paar boterhammen met gezond beleg en/of een kopje soep of bouillon. Zorg wel dat je voldaan bent, zodat je tussen lunch en warme maaltijd niet gaat zitten snacken. Avondeten: zorg voor de vitaminen en mineralen (groenten) en zorg ervoor dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Probeer eens vleesvervangers of magere vis in combinatie met groenten en rijst / aardappelen/ pasta, in plaats van vlees. Vlees is vaak te vet, zeker als je al overgewicht hebt. Verder: neem voldoende beweging. Laat de auto staan en neem de fiets als je boodschappen gaat doen of naar je werk / school gaat. Of ga lopen. Bewegen, bewegen, bewegen! Daarnaast zou je nog kunnen gaan sporten. Doe vooral geen boodschappen als je trek hebt, want dan ga je allerlei lekkere dingen kopen zoals chips en snoep en koek en wat niet al. Dus boodschappen doen als je al gegeten hebt, en gewoon je lijstje van belangrijkste dingen afwerken. Je motivatie haal je uit de spiegel. Kijk iedere dag in de spiegel en kijk wat je van je lichaam vindt. Als je jezelf nog steeds te dik vindt, blijf je wel gemotiveerd om gezond te eten, niet te snacken en veel te bewegen. Ook zul je je geestelijk en lichamelijk beter voelen als je veel beweegt. Dat vertaalt zich ook in een beter lichaamsbeeld. Het gaat stap voor stap, maar uiteindelijk zul je na een aantal weken of maanden vol trots naar je slanke lijf kunnnen kijken. Dat mooie lijf ga je niet verpesten door weer dik te worden! Nee, dat wil je graag zo houden. Succes.

Misschien is dit is voor jou: Schrijf je in op valtaf.nl * Je maakt daar een profiel aan. * Je vult iedere dag in wat je gegeten hebt: je houdt een eetdagboek bij. Dat kan je al veel inzicht geven. * Je krijgt adviezen over hoe het beter moet. * Je vult in wat je aan beweging hebt gedaan: je houdt een sportdagboek bij. Dat kan je veel inzicht geven in de verhouding tussen wat je verbruikt en wat je inneemt. * Je hebt contact met lotgenoten. http://valtaf.nl/ Dat kan zonder kosten. Heb je er wel wat voor over, kijk dan of er een Weitht Watchers groep bij jou in de buurt zit. In feite doe je daar hetzelfde: je telt punten (calorien en koolhydraten en eiwitten) en je krijgt inzicht in je eetpatroon en je beweegpatroon. Het kost wel wat, maar als je op die manier kunt leren hoe het wel moet, dan houd je het langer vol. En je hebt steun aan lotgenoten. Trouwens daar kan het ook online. Betaal je wel een abonnement. https://signup.weightwatchers.nl/SignupVersions/Online/StepOne.aspx Ga geen rare dieten volgen. Geen Sonja Bakker of Slank met Dr. Frank. Dan val je wel af, maar je moet iets vinden wat je je hele leven kan volhouden.

Vertel aan je vrienden/familie dat je op dieet gaat, het zal dan moeilijker zijn om te zeggen dat je van gedachte bent veranderd en geef niet toe dat je het niet kan. Ook al klinkt het raar maar geef je zelf complimentjes over hoe goed je het doet en dat je zo door kunt gaan. Zelf motivatie is tenslotte het belangrijkste

Ga er 100% voor, Denk niet eens aan falen. Vertel het iedereen, het gaat lukken dus iedereen mag het weten. Maak een foto met je telefoon van alles wat je eet, kijk voor het slapen trots wat je hebt gegeten. Meet je lichaams maten, deze zullen flink omlaag gaan (erg motiverend). Ga met andere mensen naar de sportschool, maak er soort weddenschap van, 1 euro betalen als je niet gaat. Tot slot maak een before foto van jezelf, hang hem naast een foto hoe je eruit wilt zien waar je vaak kjjkt. Succes en veel plezier met je nieuwe lichaam alvast ;)

Schrijf alle nadelen op die je nu ondervindt door je overgewicht. - ongelukkig als je gaat shoppen - depri als je in de spiegel kijkt - misschien gewrichtspijn - misschien last van je maag - schuldgevoel naar jezelf toe - vlugger buiten adem - minder beweeglijk enz. Elke keer als je motivatie onder nul dreigt te gaan, lees je dit lijstje.

Wie weet wil je het 'te graag' en dan lukt het wel eens niet. Fixeer je even op wat anders. Bijvoorbeeld: ruim je kleerkast eens op: kleren die je meer dan 3 jaar hebt kieper je bij de spullenhulp of geef die aan een goed doel. Kijk of je kapsel nog oké is: moeten er puntjes van j haren bijgeknipt laat dat dan doen bij de kapper. Ruim je kamer/huis op. Spullen die er maar staan te staan omdat ze er al zo lang staan die geef je aan spullenhulp/kringloopcenter. Kuis je kamer/huis ook: een proper huis geeft properecourage/moed. Later als je enkele kilootjes minder bent zal je in de H&M of C&A, Pikie, Apple ruimschoots de keuze hebben om nieuwe kleinere kleding te kopen voor een schappelijke prijs. Succes ermee

Heel langzaam. Zo goed als alle snelle methodes resulteren namelijk in een terugval en, als het tegenzit, nog meer overgewicht dan toen je begon met lijnen. De meeste mensen hanteren de verkeerde volgorde. Ze proberen zo snel mogelijk veel kilo’s kwijt te raken en dat lukt meestal nog ook. Maar dan begint de ellende van het jojo-en. Probeer er eerst eens achter te komen waarom je overgewicht hebt. Meestal zijn dat verkeerde voedingsgewoonten, zoals een overmaat aan voedingsproducten die vooral bestaan uit suiker en andere geraffineerde koolhydraten en dergelijk gemaksvoedsel. Het is het eerste verdiend om witbrood, frisdranken, vruchtensap, snoeperij, kant-en-klare snacks, ontbijten en andere grazerij radicaal uit je menu te schrappen. Vervang die door volkoren producten, meer zelfmaak van volwaardige ingrediënten en mijd daarbij liefst zoveel mogelijk de suikerpot. Daarmee kun je redelijk goed op gewicht blijven. Als dat je lukt kun je naar een methode gaan kijken om een aantal kilo’s af te vallen. Welke dat is maakt niet zo gek veel uit maar koolhydraatbeperkte (niet -arme) methodes bieden het voordeel dat je weinig honger hebt door het hogere percentage eiwitten. Bovendien kun je die methodes in minder strenge vorm de rest van je leven blijven gebruiken en makkelijk switchen van streng naar minder streng en weer terug.

Bronnen:
http://www.gripopkoolhydraten.nl/

Geen termijn stellen binnen welke tijd je zoveel afgevallen moet zijn. Die 30 kg is er , neem ik aan, ook niet in6 maanden aangekomen, dus het is onrealistisch om ze er dan in 6 maanden af te willen hebben. Niet te streng zijn als je een keer zondigt wil dat niet zeggen dat de hele strijd verloren is. 1 verloren veldslag is nog geen oorlog verloren. En als je dan zondigt, geniet er van, neem iets wat je echt lekker vindt. Ik zag op de markt suikervrije stroopwafels, ik kan me daar niets bij voorstellen, zeker niet dat ze lekker zijn. Dus dan beter 1 echte wafel dan n pak surrogaat

Je hoeft geen dieetadvies, dan heb je misschien al wel gevonden, maar je zoekt advies over hoe je jezelf kunt motiveren om af te vallen? Eigenlijk is dit een vraag die je dus zelf moet beantwoorden. Wat levert het je op als je jezelf motiveert: een betere gezondheid, leukere kleren, een beter zelfbeeld, enz. Als dat je niet voldoende motiveert, zou je jezelf eens af kunnen vragen waarom je niet afvalt ondanks alle pogingen. Heb je veel last van stress? er bestaat namelijk stressvet: overgewicht door stress. Ja hoor, het bestaat echt!!! Als je gestresst bent ontstaat er een chemische reactie in je lichaam waardoor je vet opslaat (vooral op buik en heupen). Daar komt nog bij dat je bij stress gaat 'troosteten''. Je hebt hard gewerkt, was gestresst en als je toe bent aan ontspanning ga je iets lekkers nemen in de vorm van iets hartigs of iets zoets. Bovendien ben je na een stressvolle dag vaak te moe om iets gezonds te koken en neem je sneller een snelle hap, lekker maar ook ongezond. Een keertje is natuurlijk geen drama, maar regelmatig wel. Drik alleen koolzuurhoudend of koolzuurvrij bronwater, geen energy of zoete frisdranken en drink vooral geen light drankjes (aspartaam is dodelijk). Je zou eens aan voedingsshakes kunnen denken, er zijn merken die goede voedingscoaches hebben. Zij stellen samen met jou een programma op dat voor jou op maat gemaakt is en zij begeleiden jou bij het afvallen. Er is van een bekend merk ook een Weight Loss Challenge, waarbij je de uitdaging met anderen maar hoofdzakelijk met jezelf aangaat. Geef niet op, accepteer dat je prachtig bent, want je bent veel meer dan je lichaam. Je lichaam is de voertuig van je ziel en geest hier op aarde. Daarom is het belangrijk dat je je lichaam goed verzorgt en het alle voedingsstoffen geeft dat het nodig heeft.

Als je het heel erg graag wil, ben je gemotiveerd en lukt het ook. Misschien moet je voortdurend je motivatie weer opzoeken, en kijken wat je motiveert de boel te laten versloffen (want vanzelf gaat het niet), en bij de les blijven. Ben je echt verslaafd aan eten dat niet goed voor je is (vlees, zout, chips, patat, suiker., zoetigheid) stop dan cold turkey minimaal een week tot vier weken zodat de lichamelijke drang verminderd en je nieuwe (gezondere) smaken leert waarderen. Daarna kun je weer heel langzaam en met mate opbouwen. Niet tot je weer verslaafd bent natuurlijk. Er zijn twee redenen om ergens voor gemotiveerd te raken : - het willen bereiken van een doel dat je anders niet gaat halen - het wilen voorkomen van problemen die je anders onherroepelijk krijgt. De truc zit hem er in je lange-termijn-visie voortdurend voor ogen te houden, en de korte-termijn-doelen die je motiveren iets anders te doen (ik heb NU honger, het is zo lekker, het is zo gezellig, ze heeft zoveel moeite gedaan die taart te bakken, eentje smaakt naar meer etc) te analyseren en weg te rationaliseren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100