Hoe vergroot ik mijn borstkas en train moet spieren goed?

Ik ben een jongen van 15 die redelijk klein is 1.70 maar ook vooral dun. Je kan gewoon mijn borstkas ribben zien. En ik ben zoals ik al zij ook best dun. Verder ook ik normaal en doe niets om af te vallen en let er ook niet op of ik iets met veel calorien eet. Ik wil graag moet borstspieren vergroten en mischien buik en armen. Ik heb al 2 2kg gewichthef dingen. Maar daar doe ik niet veel mee. Ik wil graag weten hoe ik de spieren van me armen borst buik veebeteren iemand heeft tips? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Pulls up doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Nee, om de dag doen. Spieren hebben rust nodig
Vergroten zal niet lukken, je kan je armspieren wel trainen en daarmee zal je ook breder lijken. Als jij je borstspieren echt wilt trainen = veel zwemmen. Is leuk en je krijgt er een schoon figuur van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel opdrukken! Meerdere setjes voor het slapen gaan, je bent er hooguit tien minuten mee bezig en je hebt niets nodig! Begin met de normale, daarna handen dicht bij elkaar, benen gekruist, benen op een verhoging of op 1 hand. Met push ups train je al je spieren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toen ik zo oud was als jij hetzelfde gehad.
Omdat je nog jong bent is het niet goed om nu al veel krachttraining te doen met gewichten etc.
Opdrukken kan wel omdat je hier niet tot heel maximaal kunt gaan omdat je geen extra gewicht gebruikt.
Ik zal je dus adviseren om lekker te gaan opdrukken en als je je armen ook wilt trainen niet meer dan 5 kilo per arm te gaan doen (dit is geen officeel maximaal gewicht maar het komt erop neer dat je niet te zwaar moet trainen).
Als je 18 bent kun je beginnen met krachttraining en dus ook beginnen met bankdrukken en kunt opbouwen met gewicht en na verloop van tijd zul je meer spiermassa krijgen. Wees absoluut niet bang dat jij niet gespierd kunt worden want dit gaat, mits je goed traint en op je voeding gaat letten in de toekomst wel gebeuren.
Vanaf 15 tm 18 heb elke week een paar keer opgedrukt. Vervolgens vanaf mijn 18e begonnen met krachttraining. Na 1 jaar goed trainen (gemiddeld 4 x per week) en daarbij extra eten kun je al een mooi resultaat behalen. je zult zien dat je zichtbaar gespierder gaat worden. Afhankelijk van de inzet kun je na 3 jaar, (minimaal elke week 3 x trainen) goed gespierd zijn.

Dit is even een schets van wat er mogelijk is. Wat je er zelf mee wil is jou keuze.

Voor nu, opdrukken en wat extra eten als je vind dat je iets te dun bent. Wees er niet onzeker door want om 15 jarige leeftijd is dit heel normaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
*excuus voor de typfoutjes.