Waarom wordt je in de ene MRI eerst met je hoofd naar binnen geschoven, bij een andere eerst met je benen?

Voor hetzelfde onderzoek (i.v.m. diagnose borstkanker), werd mijn vrouw in het ene ziekenhuis "achteruit" in de MRI geschoven (met de benen eerst), in het andere ziekenhuis "vooruit", dus met haar hoofd eerst. Gezien de claustrofobische ervaring die de krappe buis bij veel mensen opwekt, met name als je met je hoofd "vooruit" ligt, vraag ik mij af wat de reden is het op deze manier te doen en niet andersom ("achteruit", zodat je niet in de buis kijkt). Bij beide onderzoeken lag ze op haar buik, met haar hoofd opzij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Volgens mij maakt het helemaal niets uit, want voor de MRI-scan kiezen de verpleegkundigen toch alleen maar een scan van dat gedeelte dat ze willen zien. Misschien is het verschillend per ziekenhuis, omdat iedereen zijn eigen vaste gewoontes heeft. Als jouw vrouw last heeft van claustrofobie, dan vraagt ze toch gewoon of het andersom mag. Als dat niet mag, dan kan ze uitleggen dat het in het andere ziekenhuis wel zo gedaan werd. Ik wens je vrouw een spoedig herstel toe! Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw antwoord.