Ik ben 1meter 58 en mijn gewicht is 46 kilo is dat goed?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.8K
limonadesiroop2016
5 jaar geleden
Ligt er aan of je een man of vrouw bent,
Je kan het het beste zien op een BMI tabel
Ritsuka
5 jaar geleden
Alleen BMI zegt niet alles, er zijn meer factoren belangrijk voor je gezondheid.
Als je je zorgen maakt kun je bellen met de huisarts voor advies.

Antwoorden (1)

1. Bepaal je BMI-score
De BMI geeft de verhouding weer tussen je gewicht en je lengte. Voor sommige bevolkingsgroepen zijn BMI-scores anders. Informatie

Bereken je BMI
Geslacht Man Vrouw

Leeftijd 67

Lengte 158 cm
Gewicht 48 kg

Berekenen

Je BMI is 19.2
Je gewicht past goed bij je lengte
Houden zo! Met een gezond gewicht heb je een kleinere kans op bepaalde ziekten, dan als je te zwaar of te licht bent. Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Deze zijn belangrijk voor je lichaam. Een gezond gewicht behouden én voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen, doe je door te eten volgens de Schijf van Vijf. Bekijk onze tips. En kruipt je gewicht omhoog of wil je een paar kilo kwijt voor de vakantie? Dan helpen deze tips je om weer in balans te komen.