Daar kun je gewoon bij de apotheek of drogist een kuur voor halen. Het zijn twee pilletjes, die je precies twee weken na elkaar moet innemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De werkzame stof is mebendazol. Het wordt verkocht onder de naam Vermox, of gewoon Wormkuur.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct antwoord. +1
Ga naar de apotheek en haal een 'wormenkuurtje'. Je krijgt dan 2 tabletten waarvan je er 1 inneemt en na een paar dagen neem je de 2de tablet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je hebt de zg. 'aarsmaden' en dat is iets wat relatief veel voorkomt. Kleuters krijgen het vooral bij hetspelen in een zandbak en volwassenen krijgen het wel eens na het eten van rauw gehakt of niet gaar vlees.
Bij het wormenkuurtje staat goed beschreven hoe en wanneer je ze dient in te nemen en waar je op moet letten. Na de 1ste tablet zijn ze meestal al dood en stopt de jeuk direct. De 2de neem je eigenlijk om evtl. resterende maden de 'genadeklap ' te geven.

Toegevoegd na 2 uur:
Bekijk ze eens goed. Zijn ze geelwit van kleur , kommavormig en 5-10 mm. groot en heb je last van jeuk dan zijn het aarsmaden.
Zijn het langere van 1-3 cm. lengte witte beweeglijke deeltjes dan kunnen het segmenten van een lintworm zijn. Ze geven geen jeuk bij de anus omdat zij hier geen eitjes leggen zoals de aarsmade. Wel kan je vage buikklachten hebben of verlies van eetlust. Dit kan je echter ook van aarsmaden hebben bij een ernstigere infectie hiervan. Vaak heb je dan ook prikkelbaarheid en gewichtsverlies.
Ze worden altijd in eerste instantie met een wormenkuur en indien dit niet helpt kan je met de huisarts overleggen.
amc
12 jaar geleden
Zo snel mogenlijk naar de dokter. Je kan last hebben van lint worm. De dokter schrijft je een antiboitica kuur uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winnetou
12 jaar geleden
Ik denk dat niemand hier bedoelt dat het verkeerd is om naar de huisarts te gaan als je last hebt van wormen, maar waarschijnlijk "minnen" zet, omdat het hier duidelijk niet een lintworm betreft ( kleine witte wormpjes in de ontlasting) en je met je opmerking misschien onnodig paniek zaait?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antibiotica is ook niet helemaal correct. Van mij geen min maar in dit geval voldoet een gang naar de drogist. Die voorkomt ook nog eens onnodige collectieve kosten.
xilu
12 jaar geleden
je bezorgd me inderdaad een paniekgevoel. maar de wormpjes zijn maar 5-10 mm groot, en zoals hierboven staat dat het aarswormen zijn. ik heb af&toe jeuk. ik ga eerst die wormenkuur halen en als dat niet werkt ga ik naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een lintworm hebt verlies je alleen segmenten van die worm met de ontlasting. Wittige stukjes van ong 1 cm groot of groter. En dus niet veel kleine wormpjes.
Ook hoef je met zo'n huis- tuin -en keukenkwaaltje echt niet naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@xilu: juiste conclusie!
Er zal eerst geconstateerd moeten worden, wat die wormpjes zijn en daarvoor lijkt me doktersbezoek toch wel noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt madicure halen bij de drogisterij, werkt prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit als kind gehad en kreeg van de arts medicatie ervoor waardoor het snel. Verdween.
Altijd laten controleren bij de huisarts je hebt namelijk ook lintwormen en nog een paar anderen.
De juiste medicatie is het belangrijkste om er snel vanaf te komen.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huisarts hoeft niet. Kleine witte dingetjes en jeuk zijn vrijwel zeker aarsmaden. Twee tabletjes van de drogist zijn dan echt wel voldoende. Zo niet, dan kun je altijd nog je huisarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet maar nooit, Zekerheid is altijd fijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik je eens een geheimpje verklappen? Ook artsen kunnen je lang niet altijd zekerheid geven. In dit geval is de kans op aarsmaden gezien de beschrijving echter dermate groot dat vraagsteller zichzelf (en in feite ons allemaal) een bezoek aan de huisarts kan besparen. Twee tabletjes mebendazol van de voordeeldrogist voldoen. In het onwaarschijnlijke geval dat dit niet werkt kun je altijd nog naar de dokter.
Dat zijn aarsmaden. Het kan heeeeel erg vervelend zijn en je kunt er soms niet van slapen, maar gelukkig is het goed te genezen.Je hoeft er niet mee naar de dokter, maar je moet wel even de dokter bellen en om een kuurtje vragen. Dit kan je ophalen bij de apotheek en dan is het met een paar dagen over. Zorg wel dat de kuur helemaal wordt afgemaakt, juist als het over is. Ter voorkoming: vaker of beter handen wassen en niet iets in je mond stoppen dat op de vloer gelegen heeft.

Toegevoegd na 6 minuten:
en geen rauw vlees eten